עידן פלוס

כל המידע במקום אחד – א.ח פתרונות טכנולוגיים.

אוקטובר - 13 - 2023

ערוץ 14 חוזר לשדר

עקב המצב הבטחוני ובמקביל לניסיונות הערוץ והשר שלמה קרעי להחזיר את ערוץ 14 הפופולרי לעידן+ נכון לשעות האחרונות עלה ערוץ 14 לשדר במערך עידן פלוס.

על אף הביקורת (המוטעית) כלפיי השר המוצג כאילו הוא מקדם את האינטרסים של הערוץ, רצוי להבהיר כי מדובר בהחלטה אמיצה חשובה ונכונה. הסדרת הנושא הכספי הוא שולי והאינטרס הציבורי הוא משמעותי.

שידור כתובית "אין שירות" כפי שהיה בחודשים האחרונים עולה לציבור בדיוק את אותה עלות אם הערוץ היה משודר.

הסיכסוך הכספי הממושך היה נמנע אם ברשות השנייה היו משלימים עם העבודה שאין לגבות מחיר מלא על הפצת שידורים במרבב dvbt2 שלא מופץ עדיין בתפוצה מלאה כפי שמופצים ייתר הערוצים. מאידך בערוץ 14 לא הפנימו בזמן וככל הנראה לא ייחסו חשיבות לכמות הצופים הגדולה והעצומה בקרב הציבור הרחב שמשתמש במערך.

בשקט וממש מתחת לראדר ללא כל פרסומות, הרשות השנייה דאגה בשנים האחרונות לייצב את המערך ולשדרג את כלל המשדרים במדינה. כיום מערך עידן פלוס עובד ומתפקד בצורה מלאה ומקצועית ומצדיק מעל לכל ספק את קיומו, נדיר ואף מפליא שמערך שמוכיח את עצמו בימים אלו, ימי מלחמה הצליח לשרוד אל מול כל חברות הטלוויזיה השונות, הלוביסטים החלקלקיים ושאר בעלי האינטרסים שניסו ועדיין מנסים להרוס מערך בעל פוטנציאל כזה עצום וחינמי שמשרת את הציבור בשיגרה והיחיד שמסוגל להתקיים בעיתות חירום ומשבר ללא צורך בחיווט או אינטרנט.

הפצה באמצעות האינטרנט

ראוי לציין שעידן פלוס משמש ככלי חזק ומרכזי לצורך ריסון חברות הטלוויזיה השונות ומשמש כדגל אזהרה לאותן חברות שמעוניינות להעלות מחירים. מערך הקליטה הדיגיטלי שקיים במדינות רבו ומשדר עשרות ערוצים (מאפשר שידור ערוצים ספציפיים בתשלום) מוכיח את עצמו ללא שום קשר הגיוני לאפשרות להפיצו באמצעות האינטרנט.

במדינת ישראל של היום כאשר לא ניתן להבטיח בוודאות מלאה תשתיות האינטרנט לא יחובלו או יבוצע כנגדם התקפות סייבר, רצוי ואף חובה להחזיק מערך יציב בטוח והולם המאפשר שידור רציף גם בעיתות חירום. ראוי להדגיש שעדיין ישנה החובה על קבלנים הבונים בנייני מגורים להתקין אנטנה מרכזית לצורך קליטת שידורי עידן פלוס. כאשר ישנה הקפדה כלפיי הקבלנים על מימוש וקיום החוק (ת"י 799).

אזרחים המתפנים בעת אזעקה לממ"ד או למקלט יכולים מיידית לחבר טלוויזיה לשקע בקיר ולצפות בשידורי עידן פלוס ללא צורך בטכנאים, התקנות מקרוב או רחוק או להיות מנויים לשירות מסויים. האחריות לנושא זה שייכת לקבלנים ולכל מחלקות ההנדסה בעיריות ובמועצות ברחבי המדינה שלצערנו לא כולם מקפידים על התקנות האנטנה בבנייני מגורים.

לפניי פחות מ 3 שנים, לבקשת חה"כ איימן עודה הוגש לכנסת סקירת תשתיות אינטרנט נייח ומהירות הגלישה ביישובי הפריפריה  ניתן להתרשם מפערים רחבים וקיצוניים המתקיימים בין אזורים שונים במדינה כאשר ישנם יישובים נעדרי תקשורת ופריסה מלאה כפי שמחייב החוק. הדוח מציין את ישראל מתחת לממוצע ה ocd וכותב במפורש שלא קיים מידע רשמי על מהירות הגלישה הממוצעת בישראל.

בתנאים אלו ביטול מערך עידן פלוס הוא טעות, במקרה הטוב מומלץ וראוי לקיים בנוסף למערך גם אפשרות לקליטה אינטרנטית רחבה חינמית ומלאה. ובמקרה הפחות טוב הוא לבטל את המערך רק לאחר מספר שנים שיוכח שמערך ערוצים חינמיים יכול להתקיים ללא תקלות במקביל למערך הקיים ובהתאם לאינטרס הציבורי.

ערוצי טלוויזיה נוספים

בהמשך להחלטת השר קרעי לאפשר מיידית את שידורי ערוץ 14 ניתנה הנחייה בתוקף סמכויותיו של השר לאפשר את הפצתם של ערוץ 9 בשפה הרוסית, ערוץ המוסיקה 24, ולהמשיך בהפצתו של ערוץ 30 בשפה הערבית הלא טיוי, כמובן שהצטרפותם נתונה גם להחלטתם להצטרף למערך , אפילו באופן זמני.

לצורך רענון רשימת הערוצים, מומלץ לבצע סריקה אוטומטית בממיר הדיגיטלי או בטלוויזיה החכמה.

האפיקים  המשדרים כיום ברחבי הארץ הם אפיק 26 (תדר- 514MHz) ואפיק 29 (תדר- 538MHz) אפיקי ה DVBT2  : אפיק 28 (תדר- 530MHz) ו אפיק 32 (תדר- 562MHz)

ערוץ 14 משודר באפיק 26 ובנוסף באפיק 28.

עדכון לתאריך 23.10.23  : ערוץ 9 (ברוסית: 9 Канал Израиль ) חזר לשדר בעידן פלוס, ניתן לקלוט את הערוץ באפיק 28 תדר: 530 מגה-הרץ ובאפיק 32 תדר: 562 מגה-הרץ.

עדכון לתאריך 31.10.23  ערוץ המוסיקה והסדרות ערוץ 24 חזר גם הוא לשדר ניתן לקלוט את הערוץ באפיק 28 תדר: 530 מגה-הרץ ובאפיק 32 תדר: 562 מגה-הרץ.

שיבושי קליטה זמניים

נכון לכתיבת שורות אלו מדינת ישראל נמצאת בלחימה אל מול ארגון הטרור של החמאס. צה"ל משתמש באמצעים טכנולוגים העלולים לגרום לשיבוש חלקי ונקודתי בחלק מהטלוויזיות. אנשי ההנדסה של הרשות השנייה פועלים להטיב עם אופן הפעלת המשדרים אך עדיין עלולות להיות הפרעות, ניתן בחלק מהמקרים למנוע את ההפרעות ע"י רכישת אנטנה חזקה יותר או שינוי כיוון האנטנה הקיימת .

קטגוריות: כללי

סגור לתגובות

השירותים שלנו:
Open chat
דברו איתנו בוואטסאפ