עידן פלוס

כל המידע במקום אחד – א.ח פתרונות טכנולוגיים.

דצמבר - 2 - 2021

ערוץ 14 החדש ומה שנקרא עד לא מזמן "ערוץ המורשת" או "ערוץ 20" הושק לפניי ימים אחדים, הערוץ שפונה לרוב לקהל הימני מסורתי מוכר בבתים רבים בישראל ואף משודר החל מפברואר 2017 בעידן פלוס באפיק 28 (תדר- 530MHz) ו אפיק 32 (תדר- 562MHz). מדובר באפיקי שידור שאינם עדיין משודרים בפריסה רחבה ומלאה ובשונה מאפיקי הקליטה הרגילים (אפיק 26 (תדר- 514MHz) ואפיק 29 (תדר- 538MHz) ניתן לקלוט אותם רק באמצעות ממיר מהדגם החדש – DVB-T2 (נקלט באמצעות המרבב החדש). על האף העובדה שהממירים החדשים נמכרים בשנים האחרונות (בטלוויזיות חכמות או כממיר נפרד) עדיין בחלק גדול מהמקרים, לצורך קליטת ערוץ 14 יש צורך גם בהתקנת אנטנה משופרת, פנימית או חיצונית. בנוסף לערוץ 14 ניתן לקלוט כיום באותם האפיקים הנוספים, גם את ערוץ 1 באיכות HD משופרת ואת ערוץ 33 בשפה הערבית.

ע"פ ההחלטות שהתקבלו במשרד התקשורת ובמועצת הרשות השנייה, בעוד כשנה כל ערוצי הטלוויזיה ישודרו בטכנולוגיה החדשה (DVB-T2) כך שמי שעדיין משתמש בממירים הישנים יצטרך לרכוש ממיר חדש. מצידה הרשות השנייה, שוקדת על פריסה רחבה יותר של האפיקים החדשים בשאיפה לשדר אותם באותה עוצמה ובפריסה הדומה לשידורי עידן הרגילים באפיקים הישנים.

שידורי הערוץ באפיקים הרגילים

בינואר 2019 במסגרת מיזוג הערוצים, סיים ערוץ עשר את שידוריו וכך נוצר המצב שבעידן פלוס במשך השנתיים האחרונות ערוץ 14 נשאר פנוי וריק, כאשר במשך כל התקופה הארוכה הזו שודרה כתובית המציינת שהערוץ סיים את שידוריו.

מכיוון שערוץ 14 משודר כבר במסגרת עידן פלוס ומכיוון שיש ערוץ פנוי במרבב הראשון (ה-DVBT הרגיל) הוחלט ובצדק לשלב את ערוץ 14 גם בתדרים הרגילים. יישום ההחלטה נקבע לתאריך 28 לנובמבר 2021, כחודשיים לפני ביצוע ההחלטה עלתה כתוביות מטעם הרשות השנייה המבשרת על השינוי הצפוי. ואכן ב 28 לנובמבר החלו לשדר את הערוץ גם ב-DVBT הרגיל. ב29 לנובמבר, ללא כל התראה הוסר הערוץ ובמקומו ועד עכשיו מוצגת כתובית תקלה.

הודעת הרשות השנייה

אז מה עכשיו ?

מכיוון שהרשות השנייה, לא פרסמה נכון לעכשיו כל הודעה, ניתן לנחש שמדובר בסכסוך שהתפתח בין הרשות השנייה (ניתן לקרוא כאן). התחזית האופטימית מדברת על יישור ההדורים והחזרת הערוץ למרבב הרגיל. התחזית הפסימית מדברת על החרפת הסכסוך עד הסרתו של ערוץ 14 גם מהמרבב החדש.

כמובן שהדבר הנכון וההגיוני לעשות הוא לשדר את הערוץ באופן רגיל, מה גם שהדבר אינו מבחינת הוצאה כספית נוספת מכיוון שהערוץ מופעל ומשדר כתובית תקלה, מהבחינה ההנדסית מדובר בפעולות טכניות פשוטות.

להערכתנו, לחץ מהציבור יוכל לסייע ולעודד את הנוגעים בדבר לקבל את ההחלטות הנכוןת ניתן לעשות זאת באמצעות פנייה מקוונת לנציב פניות הציבור בכתובת : http://rashut2.org.il/public_complain.asp

 

קליטה באמצעות אנטנה חיצונית

למי שמעוניין כבר עכשיו לקלוט את הערוץ ולהתחבר למרבב החדש (DVB-T2) שבעתיד יהיה היחיד לפעול, יוכל לעשות זאת באמצעות חיבור לאנטנה המרכזית של הבניין (בבניינים חדשים) או התקנת של אנטנה כזו. כמובן שיש צורך לוודא שהממיר שברשותכם תומך.

התקנת אנטנה באמצעות טכנאי יכולה לנוע בין 400 ועד 1000 שקלים, תלוי במספר הטלוויזיות ובסוג האנטנה והתשתית. ניתן לפנות אלינו לצורך קבלת הצעת מחיר.

 

למען הסר ספק  אתר זה הינו פרטי ומתמחה בעידן+ בלבד איננו משתייכים לשום גוף/ארגון כזה או אחר, אנחנו נמשיך לעשות את מירב המאמצים לעדכן אתכם, גם כאשר שאר אמצעי התקשורת מחליטים להתעלם במכוון.

 

 

 

קטגוריות: כללי

סגור לתגובות

השירותים שלנו:
Open chat
דברו איתנו בוואטסאפ