עידן פלוס

כל המידע במקום אחד – א.ח פתרונות טכנולוגיים.

נובמבר - 30 - 2023

במהלך השבועות בהם נאלצו תושבים להתפנות למרחבים מוגנים עקב התרעות "צבע אדום" הסתבר לאזרחים רבים כי במקלטים עצמם לא ניתן להאזין או לצפות באמצעי התקשורת (רדיו/טלוויזיה), כמו כן תושבים שניסו להתחבר לאינטרנט מתוך המקלט הציבורי גילו שאין קליטה כלל, כך שלא היה ניתן לקבל התרעות או הנחיות מפיקוד העורף.

הניתוק התקשורתי מקורו בסיבות טכניות וסביבתיות, המקלטים המוצבים מתחת לפני הקרקע נבנו מבטון מזויין ומסיבי בשילוב עמודי ברזל רבים , ולמעשה חוסמים את גלי התקשורת בשל הגורמים הללו, כל מקלטים לא מאפשרים קליטה יעילה, אלא באמצעות אנטנה/אנטנות  שממוקמות מחוץ למקלט ומחוברות בתשתית קווית.
משרד התקשורת החליט להקצות סכום של עשרה מיליון שקלים לרשויות המקומיות על מנת לתמוך בחיבור מקלטים ציבוריים לאינטרנט ולשידורי עידן פלוס בישובי יהודה ושומרון עד טווח של ארבעים קילומטר מהגבולות. היום (רביעי), משרד התקשורת פרסם קריאה לרשויות המקומיות למטרת האצת החיבור, והמתווה מאפשר לרשויות לבקש סיוע כספי המסכם עד 950,000 שקלים לכל רשות מקומית, על מנת לקדם חיבורי המקלטים לאינטרנט ולשידורים של עידן פלוס. הסיוע המינימלי שניתן לבקש הוא בסך 1,700 שקלים למקלט ציבורי שעומד בקריטריון.

 

רשות מקומית המעוניינת לקבלת מענק לביצוע התקנת עידן פלוס במקלטים מתבקשת לבצע את הפעולות הבאות :

 

כמו כן משרד התקשורת פירסם אימייל  תמיכה ייעודי לנושא זה בכתובת : Tmichot@moc.gov.il

 

טכנית איך זה מתבצע ?

אינטרנט

במקלטים עצמם הפתרון ווי-פיי חופשי, ניתן להשתמש  במספר פתרונות טכנולוגיים כדי ליצור חיבור אלחוטי מתקדם ואיכותי(תלוי בגודל המבנה, מספר חדרים, וכמות מקסימלית של משתמשים). אחד הפתרונות האפשריים הוא שימוש בכבל רשת (Ethernet) המכניס את האינטרנט למבנה ולאחר מכן מפזר את קליטת האינטרנט באמצעות מכשירי ווייפי (Wi-Fi extender) בתוך חלל המקלט.

שידורי עידן פלוס

באמצעות מערך עידן פלוס ניתן לקלוט את שידורי הטלוויזיה והרדיו החופשים של ישראל, הטכנולוגייה DVBT (Digital Video Broadcasting – Terrestrial) מבוססת על גלי רדיו הנקלטים באמצעות ממיר דיגיטלי או באמצעות ממיר דיגיטלי שנתמך כיום כמעט בכל טלוויזיה חכמה. הקליטה עצמה מתבצעת באמצעות אנטנה,מכיוון שבמקלטים ציבוריים לא ניתן לקלוט עם אנטנה בתוך המקלט עצמו יש צורך להתקין ולכוון אנטנה חיצונית מחוץ למקלט עצמו ולהוביל תשתית קווית המגובה במקרים מסויימים במגבר חשמלי עד לממיר/הטלוויזיה. ביצוע התקנת אנטנה מחייב בעלי מקצוע שעובדים ע"פ תקן ת"י 799 בהתאם להוראות מכון התקנים הישראלי.

 

לצורך קבלת הצעת מחיר ניתן לפנות אלינו דרך טופס יצירת קשר או באמצעות הוואטסאפ

 

שם

עיר מגורים

טלפון :

דואר אלקטרוני (חובה)

תוכן ההודעה

קטגוריות: כללי

סגור לתגובות

השירותים שלנו:
Open chat
דברו איתנו בוואטסאפ