עידן פלוס

כל המידע במקום אחד – א.ח פתרונות טכנולוגיים.

פברואר - 2 - 2020

לקח לא מעט זמן זמן לייצב את שירותי הטלוויזיה החינמיים של ישראל לרמה כזו שניתן יהיה לקלוט בכל אזורי הארץ בצורה טובה ויציבה. כמובן שלאור השינויים הטופוגרפיים ומיקומי המשדרים ישנו פער ולפעמים אף משמעותי בהתקנת עידן+, הפער מתבטא באנטנה שמטרתה לקלוט את ערוצי הטלוויזיה. ישנם מקומות רבים שהאנטנה הסטנדרטית שמגיעה עם הממיר (אנטנת סטיק) תקלוט בצורה איכותית ולפעמים ישנו הצורך ברכישת אנטנה גדולה יותר או אפילו בהצבת אנטנה חיצונית על גג הבית.

באירופה ובעולם הערוצים החינמיים נרחבים ונפוצים יותר ובדומה לישראל שירותי ה DVBT (ר"ת- Digital Video Broadcasting Terrestrial)  נקלטים באותה צורה וההתמודדויות בהתקנת אנטנה מתאימה, דומה למה שקורה בישראל. "השם הרע" שחלק מהאנשים מדביקים לאיכות הקליטה של עידן פלוס מקורו בבורות ובהטעיה לא מכוונת של מוכרים נלהבים שהצליחו לצפות בשידורי עידן+ באמצעות אנטנה פשוטה אך לא הביאו בחשבון שיקולים של בתי קרקע, קומות נמוכות, או באזורי קליטה בעייתיים.

ת"י 799 – אנטנות לקליטה משותפת

התקן הישראלי למתן אישור אכלוס (טופס 4) לבניינים חדשים עודכן והותאם לשידורי ולקליטת תדרי עידן פלוס. כך שכיום כל קבלן שבונה בניין מגורים מחויב להתקין אנטנה מרכזית שתשרת את כלל דיירי הבניין. ללא אישור מכון התקנים, לא יינתן טופס אכלוס לבניין.  ת"י 799 הינו תקן מחייב המיועד לקבלנים המגדיר במדויק כיצד ואיך להתקין אנטנה מרכזית לצורך קליטה משותפת. דוגמה לטופס – אישור מכון התקנים.

כמובן שמטרת החוק להטיב עם הציבור שאינו מעוניין לשלם אלפי שקלים בשנה לחברות הטלוויזיה השונות.  אך סיבה נוספת הנה ביטחונית וחשובה. מדובר בשידורי טלוויזיה ורדיו חינמיים הנקלטים בתדרי רדיו פשוטים כך שבעתות חירום (כפי שקרה במלחמת לבנון השנייה ובמספר הזדמנויות נוספות) זוהי המערכת היחידה שתמשיך לעבוד גם כאשר כל המערכות שנמצאות בידיים פרטיות יושבתו.

מומלץ לוועדי בית אחראיים, לוודא שהבניין ערוך לקליטת שידורי עידן פלוס ללא קשר לכמות המשתמשים באנטנה המרכזית. האנטנה הינה חלק מהרכוש המשותף של כלל הדיירים. מחיר התקנה או השבחת האנטנה המרכזית והחזרתה לפעילות אינו יקר ולרוב פעולה כזו נעשית פעם בשנים רבות. בזמן חירום ניתן יהיה בקלות לחבר את הדיירים לאנטנה דרך ארונות התקשורת בבניין.

אנטנה מרכזית לקליטה משותפת

טלוויזיות עם ממיר מובנה

חלק גדול מהטלוויזיות שנמכרות כיום מוגדרות כ"חכמות" (smart tv), בנוסף לפיצ'רים הרגילים, אינטרנט, אפליקציות וכו', הטלוויזיה מאפשרת קליטה של ערוצי הטלוויזיה החינמיים, ללא צורך בממיר דיגיטלי חיצוני. מה שחוסך את מחירו של הממיר וגם מבחינה אסתטית מנגיש לנו את כל התכנים על ג"ב שלט אחד ומסך אחד. בלי להתמודד עם ריבוי מכשירים. הפעלת הערוצים מצריכה התחברות לאנטנה מתאימה, במידה ויש מספר טלוויזיות בבית רצוי לחבר את כולן לאנטנה חיצונית או אנטנה מוגברת פנימית.

דוגמאות לסריקת ערוצים בטלוויזיה חכמה

 

תשלום חד פעמי עבור מעבר לעידן פלוס

עידן פלוס  מונה  7 ערוצי טלוויזיה ישראליים, ערוץ 1, ערוץ 12, ערוץ 13, ערוץ 23 (החינוכית), ערוץ 33  ערוץ הכנסת, ערוץ 20 (המורשת) וערוץ 1 נוסף באיכות  HD. את הערוצים ניתן לקלוט באמצעות ממיר חיצוני או ממיר פנימי שקיים בטלוויזיות חכמות, את הממירים מחברים לאנטנה, בעלות חד פעמית.  למי שמעוניין בקצת יותר באתר המלצנו לא פעם על שילוב נטפליקס עם עידן פלוס.

מעוניינים לשמוע עוד ? מתעניינים בהצעת מחיר ? מוזמנים ליצור איתנו קשר באמצעות לשונית "צור קשר" למעלה באתר.

 

 

קטגוריות: כללי

סגור לתגובות

השירותים שלנו:
Open chat
דברו איתנו בוואטסאפ