עידן פלוס

כל המידע במקום אחד – א.ח פתרונות טכנולוגיים.

כפי שציינו לא פעם באתר, שידורי ערוצי עידן+ מתאפשרים באמצעות עשרות משדרים הפזורים ברחבי הארץ במגמה לאפשר כיסוי מלא ככל האפשר של השידורים הנקלטים באמצעות הממירים הדיגיטליים.

כיום לאחר שדרוג מסיבי של כמות המשדרים  וזאת גם הודות לשיתוף הפעולה עם חברת סלקום שאפשרה לרשות השנייה להשתמש באתריה השונים לצורך הצבתם של משדרים נוספים, מצב הקליטה שואף לאופטימלי ואפשר לקבוע שאין נקודה היום בארץ ממנה לא נקלטים הערוצים באיכות מצוינת.

רוב רובם של צופי עידן פלוס נהנים מקליטה איכותית ורציפה ומחדות תמונה שאינה נופלת משידורי חברות הוט או yes, מידי יום מצטרפים עשרות בתי אב בישראל לשיטת השידור החינמית המאפשרת לחסוך אלפי שקלים בשנה.

אם אתם מאלו שהרגע נכנסתם לקרוא את הפוסט הזה וידוע לכם שהקליטה אצלכם בבית / במשרד (ותסלחו לי על הצרפתית) דיי "מחורבנת",  אז אתם בטח כבר עומדים על הרגליים האחוריות, ולא בטוחים עד כמה ממה שכתבתי מדויק עבורכם, תתאזרו עוד רגע בסבלנות ע"מ להבין כיצד אפשר לשפר את הקליטה אצלכם אחת ולתמיד.

קליטה איכותית

לצורך הדוגמה בלבד, תארו לעצמכם שקניתם מחנות החשמל טרנזיסטור רדיו פשוט, אתם עומדים כרגע במרפסת הבית, מכוונים את הרדיו לרשת ג' ומאזינים למוסיקה האהובה עליכם, בשלב מסוים אתם נכנסים הביתה עם הטרנזיסטור ביד והקליטה מתחילה להיחלש, אתם משחקים מעט עם האנטנה והופ..הכל בסדר, אתם נכנסים לממ"ד או למטבח ומגלים שהקליטה חלשה עם הרבה הפרעות, אתם משנים זווית או יוצאים החוצה והכל שוב מסתדר ללא שום בעיות, למעשה גיליתם שהקליטה בבית מצוינת ואיכותית אבל רק במקומות מסוימים בבית, במקומות אחרים לא ניתן לקלוט.

הדוגמה הנ"ל משקפת במדויק את מה שקורה אצלכם בבית, השידורים הדיגיטליים של עידן+ שהנם עשירים יותר מגל רדיו פשוט ומאפשרים בין היתר צפייה בטלוויזיה באיכות דיגיטלית (בקרוב גם איכות HD) ומאפשרים צפייה בלוח התכניות ובקבלת מידע טקסטואלי און-ליין, צריכים קליטה טובה, קליטה טובה = אנטנה טובה המכוונת למשדר הקרוב.

אנטנת הסטיק הסטנדרטית המגיעה עם הממיר בחלק מהמקרים די בה ע"מ לקלוט את השידורים, בחלק גדול מהמקרים יש צורך באנטנה מותאמת אחרת ולפעמים אף בהתקנת האנטנה מחוץ לחלון הבית או על גג הבית.

האנטנות המומלצות לקליטת הערוצים החופשיים מתחלקות לכמה סוגים:

אנטנות פסיביות – ללא מקור מתח חיצוני – האנטנה המגיעה עם הממיר (whip-stick) לדוגמה היא פסיבית, ניתן להחליפה לאנטנה פסיבית גדולה יותר מסוג יאגי (Yagi), האנטנות הפסיביות מותאמות למזגי האוויר השונים, לכן ניתן להשתמש בהם כמקור קליטה חיצוני.

אנטנה אקטיבית – עם מקור מתח חיצוני – דגמים רבים של אנטנות אקטיביות נמצאות כיום בשוק, חלקם מלבניות וחלקם נפתחות או מתכווננות, רוב רובם של האנטנות האקטיביות נועד לשימוש פנימי, מספר מצומצם של אנטנות אקטיביות נועד לשימוש חיצוני.

אנטנה חיצונית – על אף שאנטנות אלו שימשו לצורך קליטה בעידן האנלוגי – שימוש באנטנה מסוג זה היא המומלצת ביותר.

התקנת האנטנה לא בהכרח היא על הגג ומפאת גודלה הקטן יחסית ניתן אף להתקינה בחזית המבנה, עלות התקנת אנטנה לממיר הדיגיטלי משתנה בהתאם למיקום הבית והטלוויזיה/יות, המחיר הסטנדרטי של האנטנה ההתקנה והתשתית הנלווית (כבלים,מתאמים,מגברים וכו') יכול לנוע בין 450 ל 800 שקלים, מניסיוננו התאמת אנטנה מותאמת וייעודית פותרת את הבעיה אחת ולתמיד, כמובן שאנטנה אחת יכולה לשמש מספר טלוויזיות בבית ואף בבניין.

דוגמאות להתקנת אנטנה חיצונית

 

בעיות קליטה בשעות מסוימות בלבד

בשל תופעת אקלים הקיימת בעיקר חודשי הקיץ ("תיעול טרופוספרי"), ייתכנו אצל צופים הפרעות נקודתיות בקליטת שידורי המערך. הפרעות אלו נובעות משידורים דיגיטליים המופצים ממדינות שכנות. מדובר בהפרעות קליטה נקודתיות המתרחשות בעיקר בתנאי מזג האוויר השוררים בימי הקיץ החמים בשעות הערב. כך, ערוצי שידור ממצרים "רוכבים" על גלי חום באטמוספרה ומפריעים לאות השידור. תופעה זו איננה ייחודית לישראל, והיא מוכרת בתחום הפצת השידורים הדיגיטאליים ברחבי העולם. הפרעות אלו משתנות ממבנה למבנה בשל מיקום המבנה וצפיפות הדיור באותו האזור. שימוש באנטנה חיצונית חזקה ומכוונת בעלת "רפלקטורים" איכותיים לצורך סינון ההפרעות תפתור את הבעיה אחת ולתמיד.

מספר טיפים חיוניים לשיפור הקליטה :

טיפ מספר 1 – חיבור הממיר ע"פ הוראות היצרן וביצוע סריקה אוטומטית, לא פעם נתקלו בצופים שלא חיברו את הטלוויזיה והממיר לחיבורים הדרושים ולא הבינו מדוע אינם קולטים, לאחר הקנייה וחיבור הממיר למקלט הטלוויזיה הממיר יקלוט רק כאשר תבצעו סריקה אוטומטית, החלטתם לעבור דירה או להציב את הממיר במקום אחר בבית, בצעו סריקה אוטומטית מחודשת.

טיפ מספר 2 – כל ממיר מאפשר צפייה בכמות אחוזי הקליטה הנקלטים בכל רגע נתון, גם אם יש ברשותכם ממיר דיגיטלי המשדר בצורה טובה, לא יזיק להביט על אחוזי הקליטה ולהניח את האנטנה במיקום הנותן את התוצאה הטובה ביותר. צפייה באחוזי הקליטה מתאפשר בממירים מסוימים דרך לחיצה על כפתור ה INFO בשלט או דרך תפריט הערוצים.

טיפ מספר 3 – סוג הממיר – ייבוא ממירים דיגיטליים לישראל מתאפשר ללא שום בקרת איכות מעמיקה ויסודית, חלק מהממירים הנמכרים והמופצים כיום הם באיכות ירודה, לא פעם עם החלפת הממיר בחדש נפתרו כל בעיות הקליטה, רצוי לא להתפתות למחירים זולים שאנחנו עלולים לשלם עליהם ביוקר. שנית בעת רכישת ממיר וודאו שהממיר אינו מתצוגה/מחודש, ממירים רבים הוחזרו ליבואנים בעבר בתואנה של בעיות קליטה או בעיות ממשק וכיום לאחר תיקון קצר אותם ממירים נמכרים שוב במחיר מופחת. הטלוויזיה היא מרכז הבידור של הבית מומלץ לא לנסות לחסוך עוד 50-100 ש"ח עבור הסתפקות בממיר שאינו מוכר או מומלץ.

טיפ מספר 4 –  אם אתם גרים בבניין וברשותכם אנטנה מרכזית מומלץ לחבר את הממיר לאנטנה על הגג, לפניי כן שימו לב שבמהלך השנים האנטנה והחיבורים לא התבלו או נותקו, שימו לב – בחלק מבנייני המגורים חברת הוט או yes השתמשו בתשתית הבניין שנועד לצורכי הקליטה דרך האנטנה המרכזית, כיום עם ביטול השידורים האנלוגיים של חברת הוט  יש לבדוק את הסכם הבניין אתם לגביי החזרת המצב לקדמותו.

 

למי שמעוניין לחסוך את כל הבדיקות, אתר idanPlus.TV, מאפשר להזמין נציג אליכם הביתה עם ציוד מתאים ואיכותי, התשלום עבור הממיר או האנטנה יהיה רק לאחר שתוודאו שהקליטה היא איכותית ומתאימה לאזור מגוריכם ולטלוויזיה שברשותכם – לפרטים נוספים – לחץ כאן

סגור לתגובות

השירותים שלנו:
Open chat
דברו איתנו בוואטסאפ