עידן פלוס

כל המידע במקום אחד – א.ח פתרונות טכנולוגיים.

מרץ - 12 - 2018

תאגיד השידור "כאן" הוציא למכרז רכישת זכויות השידור של 17 משחקים בגביע העולם ■ במטרה לאפשר את הצפייה במשחקים לכולם, המכרז יוצא לדרך רק לערוצים המשדרים בחינם

נתי טוקר themarker

תאגיד השידור "כאן" הוציא למכרז רכישת הזכויות של 17 משחקי מונדיאל שאותם לא יוכל לשדר. עם זאת, במטרה לאפשר לכל אזרחי ישראל צפייה במשחקים, המכרז יוצא לדרך רק לערוצים המשדרים בחינם ללא תשלום נוסף – כלומר רק לערוצים הנמצאים על גבי מערך עידן פלוס.

מונדיאל 2018 ייצא לדרך ביוני ויתקיים ברוסיה. רשות השידור היא זו שרכשה את הזכויות תמורת 6.3 מיליון יורו – סכום שחלקו שולם על ידי הרשות וחלקו על ידי תאגיד השידור הציבורי. בנוסף, יצא תאגיד השידור באחרונה במכרז לגורם שיפיק את השידורים – וככל הנראה תהיה זו חברת מזמור הפקות.

התאגיד מוציא כעת למכירה 17 משחקים שאותם לא יוכל לשדר או שאינו מעוניין לשדר. חלק מהמשחקים הם בשלב הבתים, חלקם בשמינית הגמר, רבע הגמר והמשחק על המקומות השלישי והרביעי.

מונדיאל 2018

מאחורי הקלעים ניתש מאבק סביב המכרז. בתחילה עלתה אפשרות כי התאגיד יוציא לדרך את המכרז ויאפשר לכל השחקנים בשוק להתמודד בו ובלבד שהמשחקים ישודרו בערוץ שאינו בתשלום. המשמעות של מהלך כזה היתה יכולה להיות למשל רכישה של זכויות השידור על ידי ערוצי ספורט 5 ושידור רק ללקוחות הטלוויזיה הרב ערוצית. אפשרות אחרת, קיצונית יותר, היתה רכישה על ידי סלקום או פרטנר ושידור רק בפלטפורמות שבבעלותן. מהלך כזה היה עשוי לפגוע משמעותית ביכולת של רוב האוכלוסייה לצפות בתכנים.

כדי למנוע מצב כזה הוחלט בתאגיד לצאת למכרז שבו אחד התנאים הוא שידור בערוץ פתוח – כלומר ערוץ שמשודר לכל אזרחי ישראל ללא צורך בתשלום נוסף, באמצעות מערך עידן פלוס. המשמעות היא כרגע שהערוצים שיוכלו להתמודד הם קשת, רשת, ערוץ עשר וערוץ 20 (שמשודר במערך החדש של עידן פלוס ולא נקלט על ידי בעלי ממירים ישנים).

מחיר המינימום שדורשים התאגיד עבור משחק בשלב הבתים הוא 450 אלף שקל. בשלב שמינית הגמר מחיר המינימום מזנק ל-550 אלף שקל, ואילו בשלב רבע הגמר המחיר הוא 650 אלף שקל. המחיר למשחק על מקומות 3 ו-4 הוא 500 אלף שקל.

באחרונה הודיע תאגיד השידור כי במקביל לשידור בערוץ 11 בעברית, ישודרו משחקי המונדיאל גם בערוץ 33 – לראשונה בשפה הערבית.

קטגוריות: כללי

סגור לתגובות

השירותים שלנו:
Open chat
דברו איתנו בוואטסאפ