עידן פלוס

כל המידע במקום אחד – א.ח פתרונות טכנולוגיים.

דצמבר - 11 - 2016

לאחר קיום מספר רב של דיונים מרתוניים, במסגרת חוק ההסדרים, 2017-2018 ועדת הכלכלה בכנסת הגיעה לסיכומים שיאפשרו את הפרטת מערך השידורים של עידן פלוס.
החוק שיאושר אמור להכניס תחרות נוספת לתחום פלטפורמות הרב-ערוציות, שנשלט כיום על-ידי הדואופול הוט ו-yes. המגמה להעביר במהלך השנה, את המערך כולו שנשלט כיום על-ידי המדינה ומאפשר לציבור לקלוט ללא תשלום 6 ערוצי טלוויזיה – לידיים פרטיות.
הגורם הפרטי שירכוש את עידן פלוס יחויב להמשיך לשדר בחינם למנויים את ששת הערוצים הקיימים כיום במערך (1, 2, 10, 33, החינוכית וערוץ הכנסת), וכן את הערוצים הייעודיים שיעלו בהמשך (20 (מורשת), "הַלָא טי.וי – הערוץ הערבי", 9 ברוסית וערוץ המוזיקה 24). במקביל, הוא יוכל להרחיב את המערך בערוצים נוספים שבבעלותו (עד 6 ערוצים), שימומנו מפרסומות או מתשלום דמי מנוי. מספר הערוצים שימומנו מפרסומות הוגבל לשלושה. ערוצים  חדשים אלו ככל הנראה יהיו אטרקטיביים יותר ויכללו ספורט וסרטים.
עידן+ שמאפשר קליטה ללא דמי מנוי של ערוצים 2, 10, 1, 33, 99 ו-23, מופעל כיום על-ידי המדינה שהשקיעה בו 130 מיליון שקל, ועלות אחזקתו היא 25 מיליון שקל בשנה. באוצר שתומכים במהלך מאמינים כי ההפרטה תאפשר להפחית את עלויותיו, ולהפוך אותו לאטרקטיבי יותר, וכאמור גם להגדיל את התחרות ב-yes ובהוט.

מתי יוספו ערוצים נוספים

מטרתו של חוק ההסדרים בראש ובראשונה להוות אלטרנטיבה לחברות הכבלים והלוויין. היות ומספר הערוצים המצומצם כיום אינו מספיק אטרקטיבי לחלק מהאוכלוסייה. המדינה כבר במהלך שנת 2017 תוציא מכרז ותאשר את העברה לידיים פרטיות.

אז מתי יוספו ערוצים נוספים ? התשובה החד משמעית תהיה ברגע שהמערך יימכר (בשאיפה עוד השנה) ויתופעל ע"י גורם פרטי. כיום חברות היחידות שגילו עניין אלו חברות, סלקום ו פרטנר, אך לא מן הנמנע שיהיו שחקנים נוספים כגון "רמי לוי" (שגילה עניין בעבר) שיבדקו את כדאיות המהלך ויתנו את הצעותיהם.

אלו שינויים נוספים צפויים במערך

לא ברור, כיצד המפעיל החדש יחליט לשווק את המערך החדש. מה שכן ברור שהוא יהיה מחויב להפיץ בחינם את ערוצי הבסיס כולל הערוצים הייעודיים, 20 (מורשת), "הַלָא טי.וי – הערוץ הערבי", 9 ברוסית וערוץ המוזיקה 24.

המפעיל החדש יהיה רשאי להוסיף ערוצים אטרקטיביים נוספים, שימומנו באמצעות תשלום חודשי או באמצעות פרסומות, ייתכן והמפעיל ייבחר ב 2 האופציות.

כמו כן יתאפשר למפעיל החדש לשדר את שידוריו גם באמצעות האינטרנט. לאור התנגדויות של גורמים אינטרסנטיים למהלך, עדיין מוקדם להעריך אם השידורים יהיו עוד השנה וכיצד זה יתבצע.

 

 

 

קטגוריות: כללי

סגור לתגובות

השירותים שלנו:
Open chat
דברו איתנו בוואטסאפ