עידן פלוס

כל המידע במקום אחד – א.ח פתרונות טכנולוגיים.

פברואר - 26 - 2017

כחלק מיישום התוכנית הכלכלית ל-2017-2018 ("חוק ההסדרים"), הוסיפה הרשות השנייה במהלך הימים האחרונים את הערוצים הנוספים שביקשו להתווסף למערך הקיים.

הערוצים שנוספו : ערוץ 1 HD , ערוץ 20 (המורשת) , ערוץ 9 (בשפה הרוסית), ערוץ 24 (המוזיקה), ערוץ הלא TV (בשפה הערבית)

ע"פ ההסדר ערוצים אלו יופצו בחינם למשך שנה וחצי כאשר המדינה תישא בהפרש העלויות עד להפרטתו של מערך עידן+, מה שיאפשר בעתיד (ע"י גורם פרטי) להוסיף ערוצים נוספים כגון סרטים, ספורט, ילדים ועוד.

הערוצים החדשים מתווספים לערוצים הקיימים (ערוצים 2, 10, 1, 33, 99 ו-23) ומהווים תוספת נכבדה ומשמעותית למערך הקיים, שעומד נכון לרגע זה על עשרת ערוצי הטלוויזיה בעלי הרייטינג הגבוה ביותר.

לצורך שדרוג המערך, התקינה הרשות השנייה מעל ל 70 משדרים המאפשרים לקלוט את השידורים החדשים באפיקים נפרדים (אפיק 28 ואפיק 32). התקנת המשדרים התבצעה באתרים בהם קיימים כיום המשדרים הרגילים כאשר כיוון המשדרים החדשים (אלומה) מופנים לאותם אזורים בהם הותקנו המשדרים הקודמים. החלטה נכונה זו פותרת את הצופים בהתקנה של אנטנה נוספת כפי שהיה בשידורים האנלוגיים בעבר. מהרשות השנייה נמסר כי גם בימים הקרובים תמשכנה ההתקנות של משדרים נוספים ע"מ לאפשר כיסוי מלא כמו כן שידורי הניסיון יימשכו 3 חודשים.

ראוי לציין לשבח, את פעילותם הזריזה והיעילה של אנשי הרשות השנייה, מרגע קבלת ההחלטה על שידורי הערוצים החדשים ועד יישומם הלכה למעשה בשטח. הכפלתו של המערך ברמה הארצית תוך מספר ימים אינו דבר של מה בכך.

הוספת הערוצים הנוספים באמצעות הממיר הקיים

האפיקים הרגילים המשדרים כיום ברחבי הארץ הם אפיק 26 (תדר- 514MHz) ואפיק 29 (תדר- 538MHz) האפיקים החדשים הינם : אפיק 28 (תדר- 530MHz) ו אפיק 32 (תדר- 562MHz).

לצורך הוספת הערוצים הערוצים ניתן להשתמש ב 2 שיטות:

  1. סריקה אוטומטית – כניסה לתפריט הממיר וביצוע סריקה (חיפוש) אוטומטית.
  2. סריקה ידנית – כניסה לתפריט הממיר וביצוע סריקה (חיפוש) ידני בהתאם למפה למעלה.

דוגמאות לביצוע סריקה

להלן דוגמאות לביצוע סריקה מחודשת בממירים השונים:

 

סיכויי קליטת שידורי הניסיון בשלב זה יהיו גבוהים יותר למי שצופה בשידורי עידן פלוס באמצעות אנטנה חיצונית או אנטנה מוגברת. כמובן שלצורך קליטת שידורי HD יש צורך בממיר דיגיטלי מהסוג החדש (DVB-T2) המותאם לשיטת השידור החדשה.

לפרטים והסברים נוספים, מומלץ להצטרף לדף הפייסבוק שלנו.

קטגוריות: כללי

סגור לתגובות

השירותים שלנו:
Open chat
דברו איתנו בוואטסאפ