עידן פלוס

כל המידע במקום אחד – א.ח פתרונות טכנולוגיים.

מאי - 3 - 2015

היום ובמהלך כל סוף השבוע אנו מדווחים על בעיות קליטה באזורים : רמת-גן, צפון תל אביב, גבעתיים וחלקים מהעיר בני ברק. הרשות השנייה פרסמה כי היא "ברגעים אלו פועלת לשיפור הקליטה במהירות האפשרית ומתנצלת בפני הצופים על אי הנוחות."

מבדיקה מול גורמים ברשות השנייה מסתבר שהבעיה נעוצה במשדר המרכזי שנמצא במתקן בזק ברחוב רמה בגבעתיים, נמסר כי עקב מחאת ממושכת של תושבי גבעתיים בגין סיכוני קרינה, ביום חמישי האחרון הוצא צו מיידי מטעם עיריית גבעתיים והמשרד לאיכות הסביבה המורה לבזק לשנות את זווית אנטנת המשדר ולהגביל את פעילותו. הסתבר שזווית האנטנה שונתה עקב בניית בניין גבוה שהקשה על פעילותו של המשדר, הצו מורה להחזיר את זווית אנטנת המשדר בהתאם להיתר המקורי שהוצא בטרם נבנה הבניין.

המשדר המרכזי ברחוב רמה בגבעתיים (צילום: googlemaps)

המשדר המרכזי ברחוב רמה בגבעתיים (צילום: googlemaps)

נכון לרגעים אלו המשדר המרכזי מתפקד בכ- 20% כאשר זווית האנטנה שונתה, כתוצאה מכך איכות הקליטה באזור הושפעה לרעה ומשפחות רבות נאלצו לבלות את סוף השבוע ללא טלוויזיה.

ברשות השנייה פועלים להשגת היתר חדש שיאפשר להחזיר לפעילות את אנטנת המשדר ברחוב רמה. מבחינה טכנית הצבת המשדר בהתאם להיתר החדש יכול להתבצע תוך מספר שעות. אך עדיין לא ברור מתי ההיתר יאושר אם בכלל.

עקב בעיית הקליטה האזורית גם מנויי "סלקום TV"  שצופים בערוצי עידן פלוס באמצעות אנטנה, לא יכולים לצפות בערוצי הבסיס. לעומת זאת חלק גדול בעלי אנטנה חיצונית לא הושפעו מבעיית המשדר. נכון לעכשיו ההמלצה הטובה ביותר לשנות את זווית האנטנה ע"מ לנסות ולשפר את הקליטה.

מן ההגינות לציין כי בשנתיים האחרונות שיפרו ברשות השנייה את הקליטה בכל רחבי הארץ בצורה מקצועית וראויה,אנשיה, פועלים בצורה רציפה ומהירה ואף נערכו מבעוד מועד לשדר בשיטת השידור החדשה t2 בהפרדה גבוהה (High-Definition) כבר היום, ומוכנים לעשות זאת בהינתן האות, בעיות כגון אלו ובעיות רגולציה אחרות צריכות להיפתר ברמתם של משרד התקשורת ושר התקשורת הבא.

 

מומלץ  להצטרף לדף הפייסבוק שלנו ע"מ להמשיך להתעדכן בזמן אמת.

 

קטגוריות: כללי

סגור לתגובות

השירותים שלנו:
Open chat
דברו איתנו בוואטסאפ