עידן פלוס

כל המידע במקום אחד – א.ח פתרונות טכנולוגיים.

אוקטובר - 10 - 2012

הרבה זמן לקח למשרד התקשורת לחייב את חברות הכבלים והלוויין לאפשר לצופי הטלוויזיה להנות מחבילת ערוצים צרה וזולה המתאימה לצרכהם, כמנוף לחץ וחלק מהשיקולים למצוא אלטרנטיבה, הוקמה רפורמת עידן פלוס, ממש עד הרגעים האחרונים נוצר הרושם שהחברות מתכוונות להמשיך ולהלחם. מן הסתם האסימון ירד כאשר חברות הוט ויאס ראו מה עלה בגורלם של חברות הסלולר לאחר המהפיכה הסלולרית והחלו להערך בהתאם ולשתף פעולה, בימים אלו מגבשות החברות פיילוט ניסיוני  ומחודש דצמבר ייחוייבו להציע חבילת ערוצים צרה שתימכר לציבור במחיר מופחת עד כשליש מהמחיר הרגיל, ככל הנראה יכללו בחבילה בנוסף לששת הערוצים של עידן+ גם ארבעה ערוצי תוכן בנושאי ספורט, ילדים, סדרות וסרטים וחדשות מהארץ ומהעולם, עדיין לא ברור אם ערוצי הרדיו שנקלטים היום דרך הממיר הדיגיטלי של עידן פלוס יכללו במסגרת החבילה הצרה, כמו כן מועצת הכבלים והלוויין קבעה כי הפיילוט של מתן השירות יימשך כחצי שנה ואז תיבחן מחדש.

 

כפי שדיווחנו כאן באתר, חברת הוט נמצאת בעיצומו של מבצע ניתוק כללי מהשידורים האנלוגיים המאפשרים צפייה בערוצים ללא צורך בממיר דיגיטלי, ע"פ התוכנית אמורה החברה לנתק את כל מנויה האנלוגיים עד סוף השנה,  המהלך לטענת החברה נועד לאפשר הקצאת רוחב פס רחב יותר לטובת שידוריה. צופים רבים שהיו מחוברים דרך השירות האנלוגי לרבות צופים רבים שהיו מחוברים בצורה פירטית לשרות ונותקו עקב מבצע הניתוקים הארצי לא המשיכו בחברת הוט ובחרו באלטרנטיבות זולות אחרות כגון עידן פלוס,  לא מן הנמנע שבעקבות החלטה המחייבת של מועצת הכבלים והלוויין חברת HOT תמנף את החלטתה ותאט את מבצע הניתוקים ע"מ להציע ללקוחות האנלוגיים להמשיך דרך השירות החדש.

ובינתיים המלחמה על שיווק ערוצים במחירם זולים הולכת ומתחממת, השבוע פנתה חברת פרטנר למשרד התקשורת עם הבקשה לחייב את חברת HOT לתת גישה לפרטנר לקווי התשתית ולבצע ניסוי על גבי הרשת,  וזאת על רקע סירובה של הוט לאפשר את הניסוי.  הנטייה במשרד התקשורת היא לאפשר את הניסוי ולחייב את הוט לאפשר נגישות לפרטנר, היות ומדובר בניסוי טכנולוגי שבא לבדוק היתכנות לספק שירות על גבי הרשת שלה לטובת קידום התחרות, החלטה סופית בעניין טרם התקבלה.

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נמשכת הירידה בשיעור המנויים על טלוויזיה בכבלים או בלווין שהחלה משנת 2002. ל-73.2% ממשקי הבית בשנת 2001 היה מנוי לכבלים או ללווין, בהשוואה ל-61.8% בשנת 2011. אחד ההסברים לכך הוא השימוש הגובר בצלחת לווין ובממיר דיגיטלי. בשנת 2011 ל-17.3% ממשקי הבית יש צלחת לווין ול-22.0% יש ממיר דיגיטלי שלא כלול במנוי לטלויזיה בכבלים או בלוויון.

לסיכום:  לאחר שנים רבות שהצרכן הוזנח ושילם ביוקר עבור ערוצי הטלוויזיה מתהפך הגלגל ובחודשים הקרובים נמשיך לשמוע על תוכניות/חבילות חדשות וזולות, השאלה הנשאלת האם אנחנו שוב רוצים להפקיד את מספר כרטיס האשראי בידי אותם חברות שגבו מאיתנו אלפי שקלים בשנה עבור שירותים שלא באמת צרכנו את מלואם, האם אנחנו באמת סומכים עליהם שהחבילה הצרה לא תתנפח מבלי שנרגיש?

בתחילת השנה אושרה רפורמת עידן פלוס בכנסת כיום יש כבר שישה ערוצים וכ- 14 תחנות רדיו ובכוונת המדינה להגדיל את מספר הערוצים ל 18 והכל בחינם בלי כרטיס אשראי בלי התחייבות בלי כלום, 0 שקלים חדשים! כיצד יתמודדו החברות מול "חינם" זו כבר הבעיה שלהם.

קטגוריות: כללי

השאר תגובה

עליך להיות מחובר על מנת להגיב

השירותים שלנו:
Open chat
דברו איתנו בוואטסאפ