עידן פלוס

כל המידע במקום אחד – א.ח פתרונות טכנולוגיים.

יולי - 19 - 2017

הניסיונות בשנה האחרונה של חברות הכבלים והלוויין להתנהג כרגיל ולהתעלם מהמגמה הברורה להוזלת שירותי הטלוויזיה, יצטרכו להסתיים בקרוב.

סלקום TV, פרטנר TV, טריפל סי, נטפליקס, ומעל כולם שירותי עידן פלוס החינמיים- כל אלו מצביעים על המגמה הברורה להוזלת שירותי הטלוויזיה בישראל.

חברות הוט ויאס ממשיכות  לשדר "עסקים כרגיל", אך כבר בימים אלו מגבשות "חבילות צרות" שימכרו לצד החבילות היקרות, במטרה להוות תחרות/חלופה אל מול המתחרות החדשות :

HOT – השיקה את מותג הVOD שלה Next Tv. השירות ניתן לתפעול באמצעות טלפונים ניידים, טאבלטים ומחשבים. לשירות מספר חבילות: חבילה ראשונה המאפשרת צפייה בתכני המקור של חברת "הוט" המשווקת בעלות של 49 ש"ח. חבילה נוספת מרכזת את כל סדרות הרכש, בניהן גם התוכן המובחר של HBO כדוגמת משחקי הכס (העונה החדשה תעלה בשבוע הבא) בעלות של 49 ש"ח גם כן. לקוחות שירצו להינות משתי החבילות יחד, יצטרכו לשלם 69 ש"ח.

YES – עובדים בימים אלו על מוצר דומה למוצר שהשיקה לאחרונה פרטנר, פרויקט טלוויזיה אינטרנטי שאמור להיות מושק לקראת סוף השנה. ככל הידוע, מדובר על טלוויזיה שתפעל על בסיס מערכת הפעלה אנדרואיד טי וי.

ההשוואה למה שמתרחש בשנה האחרונה בשירותי הטלוויזיה, למה שהתרחש במהפך הסלולרי לפניי שנים בשוק הסלולר אינו נכון. טלוויזיה היא לא מוצר אחיד וחסר זהות שבו כמעט רק המחיר מדבר, אלא שוק של תכנים והרגלים שהצרכנים קשורים אליהם רגשית ומוכנים לשלם עבורם.

חלוקת הטלוויזיה הרב ערוצית בישראל

אז על מה אנחנו מוכנים לשלם ?

אם אתם חולי ספורט, נגזר עליכם לשלם והרבה, כיום אין פתרון זול/חינמי. בישראל ערוצי הספורט הפופולריים מתחלקים בין קבוצת RGE (שמפעילה את כל ששת ערוצי ספורט 5)  לבין קבוצת צ'רלטון  (מפעילה את ספורט 1 ו–2), כך שהתשלום עבור חבילות הספורט לא הולך להשתנות, מה גם שלחברות הקטנות אין הסכמים מקבילים עם הקבוצות.

אם ספורט אינו מהווה מכשול עבורכם, ואתם אוהבים סרטים, סדרות, תכניות ילדים, דוקומנטרי, טבע ואת ערוצי הטלוויזיה הבסיסיים, כאן האופציות כמעט בלתי מוגבלות. הפיתוי הם חבילות הטריפל, שהחברות יהיו מוכנות למכור לכם עבור המעבר אליהם. לפה נכנס פקטור שיש לבחון ברצינות.

כמות הטלוויזיות בבית ומהירות האינטרנט – המחיר ההתחלתי תמיד יהיה מפתה (פרטנר 89 שקלים, סלקום 99 שקלים) האקסטרה במחיר נוגע למהירות האינטרנט ולכמות הטלוויזיות בבית המצריכות ממיר נוסף כל אחת. במידה ונרצה מהירות מקסימלית של 100 מגה ויש לנו מספר טלוויזיות בבית, המחיר בקלות יכול לטפס לכ-200 שקלים בחודש ואף יותר. יוצא איפה, שהמחיר אינו רחוק משמעותי מהמחיר שרצינו לחסוך מהמעבר מהחברות הגדולות.

דוגמאות למחירים

מחירי טריפל בסלקום TV (ע"פ אתר כמהזה?) : 169שקלים לאחר שנת שימוש + 29 שקלים לממיר נוסף +  20 שקלים לשדרוג מהירות האינטרנט + 10 שקלים ראווטר בהשאלה = 228 שקלים תשלום חודש.

מחירי טריפל בפרטנר TV :ׁׂ (ע"פ אתר כמהזה?)  נטפליקס + 100 מגה מהירות אינטרנט + 149 שקלים + ממיר נוסף 29 שקלים = 178 שקלים תשלום חודשי .

 

להפסיק לשלם להתחיל לחסוך

התנתקות מחברות הכבלים והלוויין, אינה מחייבת מעבר לחברה אחרת. בתנאים שנוצרו בשנה האחרונה, ניתן בקלות להמשיך ליהנות מסרטים וסדרות ומערוצי הטלוויזיה החופשיים כמעט בחינם.

מה שנשאר לשלם עליו הוא האינטרנט. מחיר האינטרנט בישראל במגמת הוזלה, כך שההמלצה לצרוך את כמות האינטרנט המקסימלית של 100 מגה. עלות ממוצעת של ספק+תשתית בחברות השונות היא כ-100 שקלים. כשמדובר במהירות נמוכה יותר (באזורים המוגבלים למהירות) הסכום נמוך יותר. ברישום לשירות ספק+תשתית יש לבדוק מה המהירות המקסימלית לאזור מגורך. על-סמך ניסיוננו ישנם מקומות שחברת בזק עדיפה, אך ישנם מקומות שדווקא החיבור לתשתית HOT מומלץ.

 

נטפליקס ועידן פלוס – שילוב מנצח

על יתרונות הרפורמה החינמית של עידן פלוס כתבנו כאן באתר במספר רב של הזדמנויות, לאחרונה התווספו ערוצים נוספים, המדינה ממשיכה לממן את המערך ואף נקבעו מספר תוכניות שמימושם בעתיד יטיב משמעותית עם צופי המערך.

במהלך החודשים האחרונים חברת NETFLIX עשתה עליה ומציעה את שירותיה גם בישראל. החברה שרק לאחרונה חצתה את רף 100 מיליון המשתמשים מאפשרת לצפות בסרטים ובסדרות, טבע, ילדים,מדע ועוד. במחירים זולים במיוחד ובאיכות שידור גבוהה. חלק גדול מהתכניות עם כתוביות בעברית, ואף ניתן למצוא לא מעט תוכניות ילדים מדובבות בשפה העברית. מדובר בחברת הטלוויזיה בתשלום הגדולה בעולם, שאחראית בין היתר על סדרות כמו "שובר שורות", "כתום זה השחור החדש", "בית הקלפים", "משפחה בהפרעה" ועוד מאות של סדרות וסרטים.

תשלום חד פעמי עבור חיבור לעידן פלוס ובמקביל התחברות בכ-12 דולר בחודש עבור עד 5 מכשירים ב NETFLIX  יהווה תחליף נוח,זול,חוקי מהנה ופשוט.

 

קטגוריות: כללי

סגור לתגובות

השירותים שלנו:
Open chat
דברו איתנו בוואטסאפ