עידן פלוס

כל המידע במקום אחד – א.ח פתרונות טכנולוגיים.

נובמבר - 5 - 2012

ערוץ 23 הוא האחרון שהתווסף לרשימת הערוצים בממיר הדיגיטלי, ועד שיתווסף  (במהרה בימנו) ערוץ ילדים ייעודי לרשימת הערוצים,  משמש הערוץ את ילדי ישראל המחוברים דרך עידן+ לצפייה בתוכניות  טלוויזיה המוקדשות  אך ורק לאנשים הקטנים שביננו,  לוח השידורים של הערוץ מחלק באופן ברור בין ילדים למבוגרים ומקצה לטובת העניין 12 שעות של שידורי ילדים החל מהשעה 5:00 בבוקר ועד השעה 17:00 אחה"צ, ולאחר מכן משובצות תוכניות למבוגרים.

למי שכמעט שכח, הערוץ עדיין נקרא "ערוץ החינוכית" ולמעשה משדר תכניות שעברו פיקוח ובקרה, עדיין ניתן למצוא בערוץ תכניות טלוויזיה נוסטלגיות שגדלנו עליהם כמו: "פינוקיו", "הלב", "פיטר פן", "פרפר נחמד" (יש גם עונות חדשות) ועוד, אבל במקביל לתוכניות אלו ניתן למצוא תכניות כמו : "גדולים מהחיים – הדור הבא" – תכנית ראיונות שבה דליק ווליניץ מנהל שיחות בגובה העיניים על ילדים המתמודדים עם קשיים בחייהם. בכל שבוע מארח דליק באולפן ילדים שהסיפור האישי שלהם הופך אותם לגדולים מהחיים. הם ניצבו בפני קושי, היו צריכים להתמודד אתו – וניצחו בגדול. או תכנית כמו "סדנה עם חנוך פיבן" – תכנית המיועדת לילדים בגילאים השונים ומטרתה פיתוח יצירתיות וחינוך למיחזור ולאיסוף חומרים. תוך כדי יצירת קריקטורות של אישים מפורסמים, יקבלו הילדים אינפורמציה עליהם ועל פועלם בהיסטוריה האנושית (דרווין, אינשטיין, הרצל, גולדה מאיר, שמעון פרס, ברק אובמה ועוד).

מכיוון שאתם לא מחליטים על כלום, ממש על קצי האצבעות, עשנו ניסוי ובצורה חרישית ונורא מקצועית מבלי שהילדים יבחינו, החלפנו בין ערוץ "הופ" ששידר באותו רגע את "סמי הכבאי" ובמקומו החלפנו בערוץ 23 ששידר באותו הזמן את "בחצר של פופיק וליבי" –  נושאי התכנית מורכבים מעולם התוכן של הילדים בגילים 7-4, והנושאים נוגעים למיומנויות חברתיות, רגשיות וקוגניטיביות. בין הנושאים בתכנית: התמודדות עם שינויים, כניסה לקבוצה חברתית, יחסי אחים, קבלת השונה, מותר ואסור וקבלת החלטות. התוצאות לא איחרו לבוא הילדים פשוט אהבו ובגדול, גם בשאר התכנית עשינו בדיקות דומות והתוצאות היו זהות.

כמובן שמדובר בדוגמה קטנה ונקודתית ועדיין מגוון ערוצי הילדים שחברות הכבלים והלוויין מציעות רחב ומקיף יותר מהממיר הדיגיטלי של עידן פלוס, אך עד שיגיעו ערוצים נוספים, ניתן בהחלט להסתפק ולהסתדר עם הערוץ.

אם תהיתם מה משדר הערוץ לאחר השעה 17:00, גם כאן מחכה לכם הפתעה נעימה, בין שלל התכניות ניתן למצוא את גיל חובב, חוצה ישראל עם קובי מידן, מסע עולמי עם איל פלד ועוד',  העלייה הנוכחית בשיעורי הצפייה, מקווים בחינוכית, תגרום למשרד האוצר להמשיך לתמוך תקציבית בערוץ. "אנחנו היחידים שמייצרים טלוויזיה ערכית ולא מסחרית לילדים, וזה מעמיק את ההצדקה לחינוכית", מסביר מנכ"ל החינוכית, אלדד קובלנץ. "הראייה לכך היא שכבר הרבה זמן לא נשמע אף קול שקורא לסגירת החינוכית".

קטגוריות: כללי

השאר תגובה

עליך להיות מחובר על מנת להגיב

השירותים שלנו:
Open chat
דברו איתנו בוואטסאפ