עידן פלוס

כל המידע במקום אחד – א.ח פתרונות טכנולוגיים.

דצמבר - 25 - 2013

אני מאמין שמערך שידורי 'עידן +' הינו בעל חשיבות צרכנית וחברתית רבה, והוא מהווה כלי משמעותי לחיזוק התחרות בשוק התקשורת בישראל, לפיכך במהלך דיוני התקציב שהסתיימו זה עתה פעלתי רבות לכך שבמסגרת מדיניות הממשלה לשנים 2013-2014 יינתנו לי כלים משמעותיים ואפקטיביים להרחבת היצע השידורים במסגרת מערך 'עידן +' ושיפור אופן ואיכות תפעולו.

תשובתו של השר גלעד ארדן לפניית האתר 27 במאי 2013

אז מה היה לנו ?

בחרנו לחלק את סיכום השנה לשני נושאים עיקריים, הוספת ערוצים ושיפור הקליטה, בשני נושאם אלו אכן היו התפתחויות חיוביות, ה"כלים" עליהם מדבר השר ארדן נוגעים להסרת החסמים הרגולטוריים, כגון שילוב ערוצים נוספים שימומנו ע"י פרסומות, כמו כן, השר ביקש במהלך השנה לבטל את ההגבלות על העלאת הערוצים הנושאיים, כל זאת על מנת שאפשר יהיה למלא את פוטנציאל השימוש ב-18 ערוצים בהקדם האפשרי. בתיקון לחוק ההסדרים במתכונתו החדשה הוחלט כי במהלך שנת 2014 יתווספו ערוצים נושאיים הממומנים מדמי מנוי או מפרסומות.

במהלך השנה ערוץ מורשת זכה במכרז  וקיבל רישיון להפעלת הערוץ הייעודי ואכן הוא צפוי לעלות לשידור במסגרת עידן פלוס ובמסגרת תשתית הוט ויאס כבר בראשית השנה, הערוץ אמור לעסוק בתכנים יהודיים. ערוץ המורשת ואולי גם ערוצים נוספים שדובר אודותם (ערוץ 1 HD, ערוץ 24 המוזיקה, ערוץ 9, הַלָא TV) אמורים להיתוסף כבר בחודשים הקרובים.

במשרד התקשורת עמלו במהלך השנה על הכנתם של מכרזים לצורך אישורם של ערוצים חדשים נוספים, ע"פ ההודעה לתקשורת מתאריך 18 ביולי 2013 הערוצים שיגיעו בגלים היותר מאוחרים ואודותיהם יצאו מכרזים יהיו ערוצי טבע, ספורט, סדרות, סרטים ועוד.

משדר עידן פלוס ע"ג מלון כרמל בנתניה

משדר עידן פלוס ע"ג מלון כרמל בנתניה

 

בגזרת הרשות השנייה האחראית על שידורם של ערוצי עידן פלוס בוצעו מספר פעולות בשנה האחרונה במגמה לאפשר טכנית הוספתם של ערוצים נוספים למערך, בין היתר שודרג המערך הדיגיטלי במטרה לאפשר צפייה עתידית בערוצי hd באמצעות ממיר dvb t2, בנוסף לשדרוגים ההנדסיים הרשות השנייה פעלה ועדיין פועלת במגמה להוסיף משדרים נוספים לצורך שיפור הקליטה באזורים בעייתיים.

במהלך השנה חברת סלקום ופרטנר הודיעו כי בכוונתם להציע לציבור ממירים שיאפשרו צפייה בשידורי עידן פלוס החינמיים באמצעות קליטת אנטנה ובין היתר יאפשרו במקביל צפייה בערוצים בתשלום ע"ג תשתית האינטרנט הביתית, לאור כוונה זו מסייעות חברות סלקום ופרטנר להצבת משדרי עידן פלוס באתרים שלהן.

ניתן לסכם ולומר שאם שנת 2013 הייתה שנת הדיבורים, שנת 2014 תהיה שנת המעשים והפעולות, מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד שנכנס רק לפניי כ -7  חודשים לתפקידו הצליח דיי במהירות ובמקצועיות לשפר משמעותית את מערך עידן+, לעומת זאת השר ארדן שעד כה בלט יותר בהיערכות רגולטורית וחוקתית צריך יהיה השנה לפרוע את החוב ולהפוך את הדיבורים למעשים, האם יהיה לנו כחלון חדש ? נחכה ונראה.

 

 

 

 

קטגוריות: כללי

סגור לתגובות

השירותים שלנו:
Open chat
דברו איתנו בוואטסאפ