עידן פלוס

כל המידע במקום אחד – א.ח פתרונות טכנולוגיים.

יוני - 25 - 2013

במסגרת אישור תקציב המדינה אישרה הכנסת בקריאה ראשונה את חוק ההסדרים, וזאת במגמה לקדם תיקוני חקיקה ולאפשר את יישומם של הרפורמות המתוכננות בחוק תקציב  המדינה המלא לשנים 2013-2014 . הסעיפים הנוגעים לטלוויזיה הרב ערוצית ולעידן פלוס נשארו בחוק על אף כוונתם של יו"ר הכנסת אדלשטיין והיועץ המשפטי של הכנסת איל ינון שתמכו בהוצאתו של הסעיף מההסדר להמשך דיון תקציבי נפרד, שר תקשורת גלעד ארדן בגיבוי האוצר התנגדו נחרצות להחלטה ולמעשה הסיכום הוא שהסעיף יאושר ויקנה לשר התקשורת בסיוע ובאישור וועדת הכלכלה סמכויות נרחבות במסגרת מערך עידן + ובמסגרת שידורי הטלוויזיה ע"ב חבילה צרה בשידורי הכבלים והלוויין.

מה אומרים הסעיפים :

  • הרחבת הערוצים – חוק ההסדרים מציע גם להרחיב את מערך שידורי עידן פלוס בערוצים נושאיים נוספים (כמו ספורט, טבע או ילדים) שיעלו על המערך מעבר לשלושה ערוצים נושאיים שאושרו בעבר. החוק גם מאפשר לשר התקשורת ולמועצת הכבלים והלוויין להחליט בעניין ולקיים מכרז, ללא מעורבות פרלמנטרית של ועדת הכלכלה. הערוצים הנושאיים יוכלו להתפרנס לא רק מפרסומות, אלא גם במודל של דמי מנוי. כלומר, הפלטפורמה החינמית למעשה תעשה בתשלום לערוצים מסוימים.
  • הפרטת הרפורמה – החוק יאפשר לשר התקשורת לראשונה להפריט את מערך השידורים של עידן פלוס – שמופעל כיום על ידי הרשות השנייה – ולהעבירו במכרז לידיים פרטיות. כדי שחברות כמו סלקום ופרטנר, שמעוניינות להיכנס לתחום ולרכוש את המערך, יוכלו לעשות זאת – מוצע גם לבטל את החוק האסור שהגורם המפעיל של עידן פלוס יהיה גם מי שמשדר שידורי טלוויזיה בישראל.
  • חבילה צרה – שר התקשורת יוסמך לחייב את חברות הכבלים והלוויין להציע לכל דורש "חבילת בסיס צרה", בהתאם לאמות מידה שעליהן יורה ובמחיר שיקבע השר. החבילה תוצע בנוסף לחבילת הבסיס שמציעות כיום החברות (במחיר של כ-210-220 שקל). הסכמות לקבוע את מפרט הערוצים ב"בחבילת הבסיס הצרה" תהיה בידי מועצת הכבלים והלוויין.

מקורות: themarker

 

קטגוריות: כללי

סגור לתגובות

השירותים שלנו:
Open chat
דברו איתנו בוואטסאפ