עידן פלוס

כל המידע במקום אחד – א.ח פתרונות טכנולוגיים.

דצמבר - 30 - 2014

מדריך TheMarker // להתנתק מ-HOT ומ-yes, לחבר את הטלוויזיה לרשת – ולחסוך אלפי שקלים בשנה

רכשתם עידן פלוס ואתם מעוניינים להרחיב את תוכן השידורים בטלוויזיה ? אנו מביאים את המאמר מ-themarker העוסק באלטרנטיביות הקיימות כיום ברשת המאפשרות להעשיר את תוכן השידורים כמעט ללא כל עלות.

 

ויתור על חיבור לטלוויזיה רב־ערוצית יכול לחסוך 4,000-3,000 שקל בשנה. אבל גם בעידן שבו כל עולם התוכן לטלוויזיה נמצא באינטרנט וניתן לצפות בסרטים ובסדרות במועד שידורן המקורי – רבים עדיין מהססים להתנתק מ-HOT ומ-yes.

אחרי הכל, אנשים רבים חוששים מהיכולת לצפות במשדרי החדשות המרכזיים בערוצים המרכזיים או מאובדן היכולת לצפות בשידורים חיים של נבחרת ישראל. בנוסף, בתוכן האינטרנטי קשה לצפות בסדרות המדוברות בעולם עם תרגום איכותי ובכלל, למי יש כוח לחפש את התוכן כשאפשר פשוט לפתוח את הטלוויזיה?

נכון, הפתרונות הטכנולוגיים עדיין אינם מושלמים, וגם ההתאמות לשוק הישראלי עדיין חורקות. חוויית השימוש אינה חלקה כמו הפעלה של הממיר וזפזופ בין ערוצים, אבל במקומה אנחנו מגיעים למשהו חשוב הרבה יותר: החופש לבחור. כשיורדים לפרטים, מגלים שבעצם השד כבר לא נורא כל כך, החוויה שהיתה עד לפני כמה שנים חוויה מסורבלת למיטיבי לכת טכנולוגיים בלבד, נהפכה למשהו זמין לכל אחד. גם ללא הורדת סדרות וסרטים, המבחר כיום גדול מאי פעם.

כדי ליהנות משפע זה לא חייבים סטרימר, או כל ציוד ייעודי אחר: לוקחים את המחשב הנייד הכי ותיק שיש בבית, מחברים כבל HDMI שמתחבר כיום לכל טלוויזיה שנקנתה בשנים האחרונות ‏(פחות או יותר כל טלוויזיה שמגיעה עם מסך שטוח‏), מורידים אפליקציה לשליטה על הסמן מרחוק באמצעות הסמארטפון ‏(כמו TeamViewer ,LogMeIn או ScreenConnect‏) ומתנתקים מהכבלים. כבל HDMI, שניתן היום להשגה בכל חנות אלקטרוניקה, עולה כ-50 שקלים. כדי לצרוך את התוכן לא חייבים אפליקציות מיוחדות, ניתן לגשת אליו ישירות בגלישה, למרות שזו אפשרות נוחה פחות.

הסדרה "שובר שורות" של AMC צילום: Frank Ockenfels 3/AMC

הסדרה "שובר שורות" של AMC
צילום: Frank Ockenfels 3/AMC

 

שיעור הצופים המחוברים לטלוויזיה רב־ערוצית בישראל נמצא בירידה מתמדת. ההוצאה החודשית על כבלים בישראל עשויה להיות גבוהה והאלטרנטיבות קיימות – צריך פשוט לדעת איך להגיע אליהן. השחיקה בכוח הרכישה של הצרכן הישראלי מהווה זרז לתהליך זה: ההוצאה לטלוויזיה בישראל היא 250–300 שקל בחודש. זו הוצאה גדולה – יותר גדולה מההוצאה על סלולר או אינטרנט. חיבור לממיר עידן פלוס בעלות חד פעמית של 200–300 שקל ותשלום אגרה ייתן לכם את החיבור לערוצי הברודקסט הישראליים.

60% מהצפייה בישראל היא בערוצי הברודקאסט – ערוץ 2, ערוץ 10 וערוץ 1. נתון זה מעלה את השאלה: מדוע לשלם 250 שקל בשביל עוד כמה ערוצי נישה? מנכ”ל של אחת מחברות הטלוויזיה הודה שאם בעבר פלטפורמת עידן לא היוותה איום אמיתי ובקושי הורגשה נטישת מנויים, כיום עידן כבר מצליח להזיז לחברות את המחוג והן רואות בו איום.

התוכן ברשת רק הולך ונעשה עשיר יותר. אתרים כמו Hulu ונטפליקס מציעים גן עדן של תכנים, סרטים וסדרות, בחינם או במנוי חודשי שעולה פחות מ–10 דולר. האתרים אמנם חסומים לישראל, אבל תוסף חינמי לדפדפן בשם !Hola פותר את הבעיה. אתרי וואלה VOD ו–ynet סינמה מציעים סרטים באורך מלא וניתן למצוא גם תוכן מ–HOT ומ–yes באתרים שלהם ב–ynet ובוואלה. גם ערוצי הברודקסט מעלים תוכן רב לאתרים שלהם: מאקו, רשת ונענע10.

קצב הגלישה מעודד פיראטיות

גם קצב הגלישה בישראל השתפר מאוד ומגיע ל–10–20 מגה־ביט לבית אב – ותשתית הרשת לא מהווה יותר חסם לצפייה בווידאו. במקביל, הקווים לחו”ל השתפרו בזכות הכבלים הבינלאומיים. כתוצאה מכך, הצפייה באתרי תוכן מחו”ל נעימה ונוחה. מתחת לשפם אפשר ללחוש שהשיפור ברשתות עשה חיים קלים למורידי הקבצים הפיראטים. למרות מאמצי זיר”ה ‏(גוף שנלחם בפיראטיות‏), קל ומהיר כיום מאי פעם להוריד סרטים וסדרות.

יש עוד כמה משוכות שמונעות מ–Cord Cutting להפוך לנחלת הכלל. הרבה מהתוכן, נטפליקס, הולו ווימאו, הוא באנגלית ללא תרגום. בנוסף, יש תוכן ספורט שלא ניתן לראות בשום דרך חוקית בלי לשלם לכבלים או ללוויין. כמו כן, על אף עושר התכנים, יש גם סדרות שלא ניתן לראות באופן חוקי אלא במנוי טלוויזיה יקר.

לפי מחקר מיוני 2013 של חברת Cowen and Company, כ–75% ממנויי נטפליקס לא ביטלו את המנוי שלהם בערוצי הכבלים. על אף זאת, משתמשי נטפליקס מסמנים גם אופק אחר – כמעט 20% ממשתמשי נטפליקס דיווחו כי ביטלו את המנוי לחברת הכבלים. 41% מהמשתמשים בגילים 30–44 ויתרו על המנוי לכבלים.

כך תתאהבו בתוכן האינטרנטי

עבור מי שלא מוכן לוותר על חוויית הזפזופ, ועד למשפחות שפשוט חייבת את ערוצי הזאטוטים לשעות הקטנות של הלילה, הנה מדריך קצר על אפשרויות הניתוק מטלוויזיה רב־ערוצית.

התירוצים, בסופו של דבר, הם רק תירוצים. בניגוד להחלטות אחרות בחיים, במקרה הזה לא צריכים אפילו לקפוץ ראש. אפשר פשוט להתנסות. לא לכל אחד פתרונות אלה יתאימו. יש מי שלא יסתדר עם סדרות ללא תרגום, או עם ההתעסקות הנוספת בתוכן על המסך הקטן. אחרים עשויים לראות בכך דווקא יתרון שמפחית את שעות הבהיה במסך.

אפשר לחשוב על ההבדל בין החיבור לערוצי הכבלים והלוויין לצריכת תוכן באינטרנט באופן דומה להבדל שבין תכנון טיול לחו”ל באופן עצמאי לבין נסיעה בטיול מאורגן. נכון, הטיול המאורגן אינו דורש היערכות, אבל כך אתם גם נתונים לחסדי המתכננים והטיול מותאם פחות לרצונותיכם. אם כל הטיעונים האלו לא מספקים, ניתן לחשוב על החיסכון הכספי של התשלום לחברות התוכן.

1.ממשיכים להתעדכן בחדשות

מי שמוותר על כבלים או לוויין לא צריך להיגמל מצפייה בחדשות. בערוצי החדשות 1, 2, 10 וערוץ הכנסת ניתן לצפות גם באמצעות ממיר עידן פלוס. בטלוויזיות חדשות הרכיב המאפשר צפייה בערוצים אלו מוטמע במכשיר. מי שלא צופה כל יום בערוצים המסחריים, יכול לצפות במהדורות החדשות ובעדכונים חיים באתרי האינטרנט של זכייניות הערוצים או באפליקציות שלהן. בזמן אירועים אקטואליים, כמו המצור על הקניון בניירובי, מי שמנותק מכבלים לא צריך לוותר על הדיווחים בזמן אמת. ניתן לצפות בשידורים חיים באתר וואלה, חדשות ערוץ 2 וחדשות 10. כמו כן, ניתן לצפות ברשת בעדכונים מהערוצים הזרים כמו BBC ,CNN ואל ג’זירה.

יונית לוי. חדשות ערוץ 2

יונית לוי. חדשות ערוץ 2

בנוסף למהדורות החדשות, ניתן לצפות באפליקציות ובאתרים בחלק מהתוכניות מהערוצים. תוכניות האולפן של ערוץ 23 עולות לאתר וניתן לצפות בהן בדפדפן. בערוץ היוטיוב של חינוכית 23 ניתן למצוא פרקים קלאסים של תוכניות כמו “קרובים קרובים”. באפליקציית מאקו TV ניתן לצפות בפרקים מלאים של “הכוכב הבא” ו”עבודה ערבית” וסדרות עבר של הזכיינית. כמו כן, ניתן לצפות באפליקציה בהופעות של אמנים כמו ביונסה והרולינג סטונז.

תחת הקטגוריה “ערוצים 24/7” ניתן לצפות בשידור חי בערוץ 2 וערוץ 24. באפליקציות של yes ו–HOT ניתן לצפות בסרטים ופרקים מלאים של הסדרות המשודרות בהן, חלקם בתשלום או פתוחות רק למנויים משלמים.

2.תוכן ילדים אינו תוכן פרימיום

היצע התכנים שזמינים כיום לילדים ברשת כמעט בלתי מוגבל והוא חינמי. לערוץ הילדים יש אתר עם VOD רחב. קטגוריית young באתר ynet–HOT היא הקטגוריה הרחבה ביותר של תוכניות מכל הקטלוג של HOT ‏(למשל, “דרדסים”‏) וב–VOD של וואלה ניתן לצפות בתוכני ניקולודיאון, כמו פרקים של “בוב ספוג”.

אלא שהורים מדווחים כי אתר התוכן הכי דומיננטי אצל הילדים שלהם הוא בכלל יוטיוב. יש ערוצי ילדים פעילים ביוטיוב כמו “הופ ילדות ישראלית” ו”לולי” וערוץ “23 קידס”. גם לתוכנית המיתולוגית פרפר נחמד יש ערוץ יוטיוב משלה שם ניתן לצפות בפרקים מלאים של התוכנית. לפי הורים רבים, ילדים מפתחים טעם אקלקטי בהתאם להיצע של יוטיוב: פעם הילדים בקטע של קליפים, פעם בתקופה של קופיקו ‏(פרקים מלאים ביוטיוב של קופיקו מגיעים למאות אלפי צפיות‏), חלק רואים דני שובבני ואם אחת דיווחה כי הילדים שלה מתים על קליפים של הרכבת ערכות ביצי קינדר.

3. לא מוותרים על הסדרות הכי חדשות

ניתן להוריד למחשב את התוסף הישראלי !Hola שמאפשר לגלוש ללא זיהוי גיאוגרפי. אחרי שהתקנתם את !Hola, תוכלו לגלוש כתושבי ארה”ב באתרי התוכן של Hulu ו–Netflix. הולו מציע מגוון רחב של תכנים חינמיים, אך מי שרוצה חלופה אפשרית לכבלים יצטרך להצטרף לשירות הפרימיום Hulu Plus שעולה 8 דולרים בחודש – כ–28 שקל לפי שער הדולר הנוכחי. אפשר לשלם גם בפייפאל וגם בכרטיס אשראי.

מסתבכים עם המיקוד האמריקאי שנדרש? אם השתמשתם בשירותי משלוח דוגמת Ushops תוכלו להזין את המיקוד שמצויין בחשבונכם. Netflix הוא שירות למנויים בלבד, אך לצופה הישראלי הממוצע הוא מציע חלופה מלאה בהרבה מ–Hulu. מחיר המנוי החודשי זהה – 8 דולרים בחודש. במסגרת נטפליקס ניתן לצפות בחלק ניכר מהסדרות המשודרות כיום ב–HOT וב–yes – “כתום זה השחור החדש”, “בית הקלפים” או “שובר שורות”.

הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס

הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס

נטפליקס יכול להיות פתרון מצויין בתנאי אחד – שאתם מסתדרים עם אנגלית. מי שחייב תרגום לעברית, גם נטפליקס וגם הולו לא בשבילו. לצד זאת, לא לכל הסדרות יש פתרונות זמינים ונוחים. כמו בהיצע של חברות הכבלים, גם לנטפליקס ו–Hulu יש את מגבלותיהן, על אף שההיצע שלהן רחב הרבה יותר. כך, למשל, קל למצוא את סדרת “משחקי הכס” באתרי סטרימינג לא רשמיים, אך הסדרה אינה זמינה באתרים המוסדרים. האפשרות להזמין את הסדרה ב–DVD לא תספק את רוב הישראליים.

4. לא מוותרים על שידורי ספורט חיים

שידורי הספורט החיים שמוצגים בערוצי הברודקסט בישראל מועברים בשידור חי גם באינטרנט, באתרי הערוצים. ערוץ הספורט מעביר כ–300 שידורים חיים בשנה ואת תוכניות הערוץ ניתן למצוא במדור VOD באתר. ואולם תחום שידורי הספורט החיים הוא באופן יחסי נקודת חולשה מהותית של המתנתקים – תוכן חי ממשיך להיות באיכות פחותה מזו שמוצעת בערוצי הברודקסט והכבלים.

5. רוצים סתם לזפזפ

קשה לשכפל את חוויית הזפזופ האקראי ברשת כשצופים בטלוויזיה, אבל כבר כיום יש מי שדואג גם לצורכי הצפייה הסתמית. אחת הדוגמאות הטובות לכך היא חברת Stevieהישראלית שיוצרת עבורכם תוכן מותאם אישית לפי הפידים החברתיים בפייסבוק ובטוויטר. בנוסף, ניתן למצוא קטלוג גדול של תכנים פתוחים בוואלה VOD ‏(באתר ובאפקליציה‏). ל–Vimeo יש את ערוץ Staff Pick, שבו עורכי תוכן בוחרים תוכן איכותי חינמי. אפשר לנגן את הערוץ הזה באופן לינארי כמו כל ערוץ טלוויזיה – בלי צורך לבחור. ל–Vimeo יש אפליקציה לסמארטפונים, לטאבלטים וגם לטלוויזיות חכמות, כך שאת החוויה הטלוויזיונית הזו אפשר לצרוך על המסך הגדול, שעונים לאחור ועם שלט ביד.

הסדרה "כתום זה השחור החדש" של נטפליקס

הסדרה "כתום זה השחור החדש" של נטפליקס

 

מקור המאמר

קטגוריות: כללי

סגור לתגובות

השירותים שלנו:
Open chat
דברו איתנו בוואטסאפ