עידן פלוס

כל המידע במקום אחד – א.ח פתרונות טכנולוגיים.

יולי - 9 - 2012

הקדמה :

תהליך פריסת המשדרים והמיני משדרונים ברחבי הארץ עדיין לא הסתיים, הרשות השנייה (שבינתיים) האחראית על שידורי עידן פלוס ועל פריסת המשדרים ממשיכה מידי יום להתמודד עם עשרות אם לא מאות פניות העוסקות בבעיות קליטה, החל משיבושים ארעיים או חוסר בקליטה בשעות מסוימות וכלה בחוסר קליטה (no signal) תמידי. היוזמה החיובית של מתכנני הרפורמה לאפשר קליטת ערוצים תוך דירתית מבלי להוציא אנטנה מחוץ לבית גורמת בשלב זה לתסכולים רבים בקרב אותם צופים שעזבו את חברות הכבלים והלוויין וכרגע נאלצים "להיתקע" עם שידורים מוגבלים וחלקיים. כמובן שלא הכל שחור, רוב רובם של צופי הטלוויזיה דרך מערך עידן פלוס מרוצה מאיכות הקליטה, מאיכות הערוצים וכמובן מכך שהוא חוסך מאות שקלים בחודש. הטיפים הבאים מיועדים לאלו שרכשו ממיר דיגיטלי ומתמודדים עם בעיות/שיבושי קליטה.

ראוי לציין שקליטת הערוצים הדיגיטליים קיימת בכל חלקי הארץ, כיום ניתן לקלוט את ערוצי עידן פלוס כמעט בכל מקום בארץ, הבעיה העיקרית נעוצה בעוצמת האנטנה שברשותנו, לדוגמה ערים מסוימות כגון רמת גן, נתניה, ראשל"צ, נהנים מקליטה מצוינת רק באמצעות האנטנה המסופקת עם הממיר, יש בתים בערים אלו שחיברנו את הממיר ללא אנטנה ובכל זאת הייתה קליטה טובה ללא כל הפרעות, לעומת זאת בפתח תקווה שאינה רחוקה משמעותית ברמת גן כמעט ולא ניתן לקלוט מתוך הבית, חיבור ממיר דיגיטלי באזור זה כמעט תמיד מחייב שימוש בעזרים נוספים. הגורמים העיקריים המשפיעים על הקליטה הם: המרחק/ הזווית מהמשדר הקרוב, הימצאות הממיר באזור אורבני עמוס בבניינים,או לחלופין הימצאות הממיר בקומת מרתף או קומה תחתונה,כמו כן, מזג אוויר קיצוני או הפרעות לשידור הנגרמות מאותות חיצוניים המגיעים ממפעלים קרובים.

מספר טיפים חיוניים לשיפור הקליטה :

טיפ מספר 1 – חיבור הממיר ע"פ הוראות היצרן וביצוע סריקה אוטומטית, לא פעם נתקלו בצופים שלא חיברו את הטלוויזיה והממיר לחיבורים הדרושים ולא הבינו מדוע אינם קולטים, לאחר הקנייה וחיבור הממיר למקלט הטלוויזיה הממיר יקלוט רק כאשר תבצעו סריקה אוטומטית, החלטתם לעבור דירה או להציב את הממיר במקום אחר בבית, בצעו סריקה אוטומטית מחודשת.

טיפ מספר 2 – כל ממיר מאפשר צפייה בכמות אחוזי הקליטה הנקלטים בכל רגע נתון, גם אם יש ברשותכם ממיר דיגיטלי המשדר בצורה טובה, לא יזיק להביט על אחוזי הקליטה ולהניח את האנטנה במיקום הנותן את התוצאה הטובה ביותר. צפייה באחוזי הקליטה מתאפשר בממירים מסוימים דרך לחיצה על כפתור ה INFO בשלט או דרך תפריט הערוצים.

טיפ מספר 3 – סוג הממיר – ייבוא ממירים דיגיטליים לישראל מתאפשר ללא שום בקרת איכות מעמיקה ויסודית, חלק מהממירים הנמכרים והמופצים כיום הם באיכות ירודה, לא פעם עם החלפת הממיר בחדש נפתרו כל בעיות הקליטה, רצוי לא להתפתות למחירים זולים שאנחנו עלולים לשלם עליהם ביוקר. שנית בעת רכישת ממיר וודאו שהממיר אינו מתצוגה/מחודש, ממירים רבים הוחזרו ליבואנים בעבר בתואנה של בעיות קליטה או בעיות ממשק וכיום לאחר תיקון קצר אותם ממירים נמכרים שוב במחיר מופחת. הטלוויזיה היא מרכז הבידור של הבית מומלץ לא לנסות לחסוך עוד 50-100 ש"ח עבור הסתפקות בממיר שאינו מוכר או מומלץ.

טיפ מספר 4 – אנטנות – החלפת האנטנה של הממיר באנטנה פסיבית שתישאר בתוך הבית, ברוב המקרים לא תפתור את בעיית הקליטה, במידה וברצונכם לשפר את הקליטה רצוי לרכוש אנטנה אקטיבית (בעלת מגבר), במידה והאנטנה האקטיבית  אינה פותרת את הבעיה, יש צורך בהתקנת אנטנה חיצונית שתימצא מחוץ לבית אקטיבית/פסיבית. אם אתם גרים בבניין וברשותכם אנטנה מרכזית מומלץ לחבר את הממיר לאנטנה על הגג, לפניי כן שימו לב שבמהלך השנים האנטנה והחיבורים לא התבלו, שימו לב – בחלק מבנייני המגורים חברת HOT השתמשה בתשתית הבניין שנועד לצורכי הקליטה דרך האנטנה המרכזית, כיום עם ביטול השידורים האנלוגיים של חברת HOT  יש לבדוק את הסכם הבניין אתם לגביי החזרת המצב לקדמותו.

למי שמעוניין לחסוך את כל הבדיקות, אתר idanPlus.TV, מאפשר להזמין נציג אליכם הביתה עם ממיר מתאים ואיכותי, התשלום עבור הממיר יהיה רק לאחר שתוודאו שהקליטה היא איכותית ומתאימה לאזור מגוריכם ולטלוויזיה שברשותכם – לפרטים נוספים – לחץ כאן

קטגוריות: כללי

השאר תגובה

עליך להיות מחובר על מנת להגיב

השירותים שלנו:
Open chat
דברו איתנו בוואטסאפ