עידן פלוס

כל המידע במקום אחד – א.ח פתרונות טכנולוגיים.

נובמבר - 12 - 2012

אם יש לכם בעיית קליטה, בד"כ התשובה השגרתית והסטנדרטית של מוקד עידן פלוס היא ההמלצה לרכוש אנטנה מוגברת לשיפור הקליטה, רבים מהצופים שרכשו אנטנה מוגברת עדיין המשיכו להתלונן על בעיית קליטה, היום אנחנו רוצים לתת דגש ולהתמקד  ברכישת האנטנה, איזו אנטנה לרכוש ? ואיזו אנטנה דיגיטלית הכי תתאים? אז בטרם אתם שולפים שוב את הארנק רצוי שתקראו את הפוסט הבא ע"מ שהפעם תבחרו את האנטנה המתאימה ביותר.

האנטנות הדיגיטליות המומלצות לקליטת הערוצים החופשיים מתחלקות לכמה סוגים:

אנטנות פסיביות – ללא מקור מתח חיצוני – האנטנה המגיעה עם הממיר (whip-stick) לדוגמה היא פסיבית, ניתן להחליפה לאנטנה פסיבית גדולה יותר מסוג יאגי (Yagi), האנטנות הפסיביות מותאמות למזגי האוויר השונים, לכן ניתן להשתמש בהם כמקור קליטה חיצוני.

אנטנה אקטיבית – עם מקור מתח חיצוני – דגמים רבים של אנטנות אקטיביות מסתובבים כיום בשוק, חלקם מלבניות וחלקם נפתחות או מתכווננות, רוב רובם של האנטנות האקטיביות נועד לשימוש פנימי, מספר מצומצם של אנטנות אקטיביות נועד לשימוש חיצוני.

אנטנה על הגג (אנטנת ציפורים) – על אף שאנטנות אלו שימשו לצורך קליטה בעידן האנלוגי – שימוש באנטנה מסוג זה היא המומלצת ביותר – יש לוודא שהאנטנה מחוברת כראוי, בעלת מקור מתח וללא מסננים (יש להיעזר באיש מקצוע).

סוגי אנטנות נפוצות

כפי שכבר הזכרנו כאן באתר, רוב הצופים היום בערוצי הטלוויזיה במסגרת עידן פלוס נהנים מקליטה איכותית וטובה, אך עדיין חלק לא מועט מהצופים נתקל בבעיות קליטה ואף בחוסר קליטה מלא, בתשדירים של הרשות השנייה הם מדגישים שע"מ לקלוט את הערוצים יש צורך ב"אנטנה מותאמת" מאחורי מילים אלו מסתתר מידע רב, השאיפה של מנהלי הרפורמה היא לאפשר קליטת ערוצים דרך אנטנה קטנה ופנימית שנמצאת בתוך הבית וללא כל מאמץ לאחר חיבור פשוט הנמשך מספר דקות, כבר אפשר להתחיל לצפות בערוצים החינמיים, האם זה באמת כך ? לא בדיוק! נכון להיום ערים כדוגמת : פתח תקווה,רעננה,כפר סבא,הוד השרון,הרצליה,צפון תל אביב ואזורים נוספים ברחבי הארץ לרוב יקלטו את ערוצי עידן פלוס אך ורק באמצעות אנטנה חיצונית הנמצאת מחוץ לבית, כאן בדיוק המילים "אנטנה מותאמת" תופסות משמעות שונה ואחרת. אם כך, מהי האנטנה המומלצת ביותר ? ובכן, במידה ולאחר רכישת ממיר דיגיטלי והתקנתו ע"פ ההוראות ולאחר ביצוע סריקה אוטומטית למציאת הערוצים הסתבר שלא נמצאו ערוצים (no signal) גם אנטנה פנימית מוגברת בתוך הבית לא תעזור ורכישת אנטנה מוגברת הנה מיותרת, במקרים אלו רצוי להוציא את האנטנה מחוץ לחלון הבית ולבצע סריקה מחדש, במידה ואכן הקליטה טובה ניתן לשדרגה באמצעות אנטנה פסיבית גדולה יותר. אנטנה אקטיבית פנימית מומלצת לרכישה רק במידה ואתם קולטים מתוך הבית ומעוניינים לשפר את איכות הקליטה ולהימנע מתמונה משובשת/מפוקסלת/קפואה.

המושג "אנטנה דיגיטלית" אינו נכון, אנטנה היא אנטנה ולכן אם בבניין או בבית עדיין יש אנטנת ציפורים מהסוג הישן נסו לחבר אליה את הממיר, במידה ואין קליטה תיעזרו באיש מקצוע ע"מ להשמישה מחדש, פעולה זו אולי תעלה מעט כסף אבל תאפשר לכם קליטה באיכות גבוה ללא כאבי ראש מיותרים.

למי שמעוניין לחסוך את כל הבדיקות, האתר מאפשר להזמין נציג אליכם הביתה עם ממיר מתאים ואיכותי, התשלום עבור הממיר יהיה רק לאחר שתוודאו שהקליטה היא איכותית ומתאימה לאזור מגוריכם ולטלוויזיה שברשותכם – לפרטים נוספים – לחץ כאן

הבהרה: המידע  המתפרסם באתר נסמך על ניסיוננו האישי בלבד ואין לראות בו מידע מחייב אלה המלצה בלבד, האתר אינו כתובת לפניות או תלונות הנובעות מבעיות קליטה או היעדר קליטה של השידורים הדיגיטליים המתקיימים בישראל.

קטגוריות: כללי

סגור לתגובות

השירותים שלנו:
Open chat
דברו איתנו בוואטסאפ