עידן פלוס

כל המידע במקום אחד – א.ח פתרונות טכנולוגיים.

מאי - 27 - 2013

בעקבות השאלות העולות כאן באתר ובדף הפייסבוק שלנו הנוגעות לעתידה של הרפורמה ולאור העיכובים בהוספתם של ערוצים נוספים למערך הערוצים הקיים ראינו לנכון לפנות לשר התקשורת גלעד ארדן בשם כל חברי האתר ולקבל את תשובותיו, להלן המכתב אותו הפנינו לשר, ולאחריו ניתן לקרוא את תגובתו:

לכבוד,

כבוד השר, גלעד ארדן

הנדון : רפורמת עידן פלוס

ראשית ברכות לרגל קבלת תפקידך כשר התקשורת והשר להגנת העורף, בטוחני שתעשה את התפקיד על הצד הטוב ביותר, כשם שעשית בתפקידיך הקודמים.

אנו מנהלי האתר האינפורמטיבי  idanplus.tv  שהחל לפעול בתקופת המחאה החברתית, ראינו כאזרחים מן השורה את הצורך הדחוף להביא לידיעת כלל הציבור את חשיבות האלטרנטיבה האחרת והחינמית אל מול חברות הכבלים והלוויין.

כידוע לך היטב מאז תחילת הרפורמה ואישורה בכנסת בקריאה שנייה ושלישית הצטרפו אליה כחצי מיליון בתי אב בישראל והמספרים ממשיכים לגדול ואיתם לצערי גם התהיות ואי הבהירות לגביי המשכה של הרפורמה, לצערי אנו נתקלים בהמון דיסאינפורמציה ואני משער שזוהי הסיבה שרבים מאזרחי המדינה (הזקוקים לחיסכון הכספי של המעבר לרפורמה) משתהים בהחלטתם לעבור לצפייה בערוצים החינמיים..

ברצוננו לשאול אותך מספר שאלות שצופים רבים מעלים ושואלים באתר האינטרנט ובדף הפייסבוק שלנו:

  1. מהם השלבים המתוכננים הבאים בנוגע לרפורמת עידן פלוס ?
  2. אילו ערוצים לדעתך יתווספו ומתי ?
  3. אע"פ שרוב בעיות הקליטה נפתרו עדיין יש אזורים בארץ המתקשים לקלוט את השידורים אליהם התחייבה המדינה, האם בעיות אלו ידועות לך וכיצד אתם פועלים בעניין ?

כבוד השר, בשם רבים המחוברים לרפורמה זו ובזכותה חוסכים כסף רב אנו רוצים להודות לך ומחזקים את ידייך לפעול לשיפור רווחת הציבור בישראל.

בברכה,

http://idanplus.tv/

מצ"ב מכתבו של השר לפנייה זו :

תגובת השר ארדן

תגובת השר ארדן

לכבוד,

מנהל אתר idanplus.tv

הנדון – הרפורמה המתוכננת במערך שידורי עידן +

קיבלתי בתודה את פנייתך שבנדון:

  1. אני מאמין שמערך שידורי 'עידן +' הינו בעל חשיבות צרכנית וחברתית רבה, והוא מהווה כלי משמעותי לחיזוק התחרות בשוק התקשורת בישראל, לפיכך במהלך דיוני התקציב שהסתיימו זה עתה פעלתי רבות לכך שבמסגרת מדיניות הממשלה לשנים 2013-2014 יינתנו לי כלים משמעותיים ואפקטיביים להרחבת היצע השידורים במסגרת מערך 'עידן +' ושיפור אופן ואיכות תפעולו.
  2. על מנת להרחיב את מגוון השידורים המוצעים לציבור באמצעות המערך, קידמתי שינוי חקיקה אשר יאפשרו למועצה לשידורי כבלים ולווין לפעול להרחבת מספר הערוצים אשר יופצו באמצעות מערך 'עידן +', באמצעות ערוצים נושאיים בתחומים הבאים: ספורט, ילדים, סרטים, טבע, סדרות דוקומנטרי, חדשות וכן ערוצים בנושאים שונים שאקבע כי קיימת הצדקה לקיים שידורים בעניינם. לאחר שתאשר הכנסת את תיקוני החקיקה האמורים, תחל המועצה לשידורי כבלים ולווין בהכנת המכרזים להפעלת ערוצים אלה, ואני מקווה שבעתיד הנראה לעין יחלו לפעול ערוצים נוספים ע"ג המערך.
  3. בנוסף ע"מ לאפשר את הרחבת מספר הערוצים המשודרים על גבי מערך 'עידן +' בכוונתי לפעול להגדלת מספר האפיקים המשודרים על גבי המערך (העומד כיום על 6 אפיקים), ל-18 אפיקים.
  4. באשר לשאלתך בנוגע לכיסוי קליטת שידורי מערך 'עידן +' אציין כי במהלך השנה  האחרונה עיבתה הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו (שהיא הגורם המפעיל כיום את שידורי 'עידן +') את מערך תחנות השידור באמצעות משדרים נוספים לשיפור קליטת השידורים. בנוסף, פעלתי לתיקון החקיקה הרלוונטית באופן כזה בו תינתן לי הסמכות לנקוט בצעדים הדרושים על מנת לשפר את אופן תפעול מערך הפצת השידורים, ואני סבור כי צעד זה, לאחר שיאושר התיקון על ידי הכנסת, צפוי לתת מענה לבעיות הקליטה אשר קיימות כיום במערך.
  5. אני סבור כי צעדים אלה, אשר מהווים את יריית הפתיחה במסגרת פעילותי לקידום התחרות בשוק הטלוויזיה בישראל, יסייעו ביצירת אלטרנטיבה ראויה להיצע שידורי הטלוויזיה הקיים היום בישראל, ויספק מענה צרכני הולם לציבור בישראל.

 

בברכה,

ח"כ גלעד ארדן

שר התקשורת והשר להגנת העורף

 

(אתם מוזמנים לעשות לנו לייק ולהמשיך את הדיון בנושא בדף הפייסבוק שלנו, ממש כאן למטה)

קטגוריות: כללי

סגור לתגובות

השירותים שלנו:
Open chat
דברו איתנו בוואטסאפ