עידן פלוס

כל המידע במקום אחד – א.ח פתרונות טכנולוגיים.

יוני - 26 - 2012

מעל ל 350 אלף צופים כבר עברו לצפייה דרך רפורמת עידן פלוס , על אף הנתון המעודד רבים חוששים לעזוב את חברות הכבלים והלוויין ולבסוף "להיתקע" עם שיבושי קליטה. בעידן האנלוגי היו פזורים ברחבי הארץ כ- 65 משדרים לעומת 28 משדרים דיגיטליים כיום, ע"פ הרשות השנייה פריסת המשדרים נמצאת לקראת סיום ומעתה ההתמקדות היא ב"איים קטנים" כהגדרתם הנמצאים במרכזי הערים, הטיפול באיים אלו נעשה באמצעות התקנת מיני משדרים (משדרונים) שמטרתם לתמוך ולהשלים את פעולת המשדרים הפזורים כיום, ע"פ הרשות השנייה  בגלל בעיות משפטיות שכרוכות במתקני הגישה. נאלצנו להקים עוד כ 10-12 אתרי שידור גדולים. בתחילת החודש חברת אורנג'  הכריזה כי תמכור החל מהחודש  את "כרמל" של סיאנו מובייל הישראלית, מדובר בתוסף המתחבר לאייפון ואייפד ומאפשר לקלוט את שידורי עידן פלוס, לאור בעייתיות הקליטה במקומות סגורים קשה להבין כיצד המוצר יוכל לשדר את שידורי ה DTT בצורה איכותית ללא הפרעות, הוספתם של מוצרי קצה נוספים לשוק בטרם נפתרה בעיית הקליטה עלולה לגרום לעוגמת  לצרכנים רבים.

עד סוף השנה חברת HOT מתכוונת לנתק את כל המנויים האנלוגיים ולהציע בתמורה חיבור באמצעות הממיר הדיגיטלי של HOT, פתח תקווה, כפר סבא, רעננה ועוד ערים נוספים כבר אינם יכולים לצפות בשידורי הוט בצורה האנלוגית, לכל אותם צופים שאינם מעוניינים להישאר בחברות הכבלים והלוויין האלטרנטיבות אינם רבות ומצטמצמות לרכישת צלחת לוויין או צפייה דרך ממיר דיגיטלי בעידן פלוס, לאור כל מה שנכתב עד עכשיו השאלה המתבקשת מה תהיה איכות הקליטה? ובכן, איכויות הקליטה עד כה מתחלקת ל לשלוש רמות :

1. קליטה תוך דירתית – זוהי הקליטה האידאלית אליה שואפים להגיע ברשות השנייה, ע"פ הרשות השנייה מדובר בצעד נועז שלא מתקיים באירופה. באירופה הקליטה הדיגיטלית היא חוץ דירתית, מדובר בחיבור הממיר הדיגיטלי ישירות לטלוויזיה ולאנטנה פסיבית סטנדרטית ללא צורך באנטנה נוספת מוגברת או יציאה לאנטנה חיצונית, אזורים רבים בארץ נהנים מאיכות שידורים גבוהה ורציפה לאורך כל היום.

2. קליטה חוץ דירתיתלרוב מדובר בדירות מרתף  או דירות באזורים בעלי קליטה חלקית, בדירות אלו בעת הפעלה והסריקה הראשונית של הממיר הדיגיטלי ניתן לראות שערוצי עידן פלוס נקלטים אך התמונה קופאת או נמרחת, הוצאת האנטנה הפסיבית אל אדן החלון לרוב פותרת את הבעיה, במקומות כאלו רצוי  בנוסף לחבר את הממיר לאנטנה מרכזית או לאנטנה אקטיבית חוץ דירתית ע"מ להעלות משמעותית את אחוזי הקליטה, מניסיוננו חיבור הממיר לאנטנה אקטיבית (בעלת מגבר) והשארתה בתוך הבית  אינה בהכרח פתרון ראוי ושיבושים עלולים להופיע במזגי אוויר קיצונים כגון ימי חמסין.

3. No Signal – בהנחה שהממיר הוא איכותי ובהנחה שחיברתם את הממיר ע"פ ההוראות, קרוב לוודאי שהנכם נמצאים באזור ללא כיסוי, בחלק מהמקרים אם תתעקשו לחבר את הממיר לאנטנה מוגברת ומאסיבית  תופיע קליטה איכותית/בינונית תלוי מאוד באיזור מגוריכם.

כפי שציינתי פריסת המשדרים עדיין לא הושלמה וברשות השנייה מכירים וערים לתופעה, אם נתקלתם בבעיית קליטה לא יזיק לפנות לרשות השנייה ולבקש את עזרתם, לא פעם שמענו על טכנאים מקצועיים שהגיעו דרך מוקד עידן פלוס שפתרו את הבעיה ואף סיפקו ציוד קליטה ובחינם.

הבהרה: המידע  המתפרסם באתר נסמך על ניסיוננו האישי בלבד ואין לראות בו מידע מחייב אלה כהמלצה בלבד, האתר אינו כתובת לפניות או תלונות הנובעות מבעיות קליטה או היעדר קליטה של השידורים הדיגיטליים המתקיימים בישראל.

קטגוריות: כללי

השאר תגובה

עליך להיות מחובר על מנת להגיב

השירותים שלנו:
Open chat
דברו איתנו בוואטסאפ