עידן פלוס

כל המידע במקום אחד – א.ח פתרונות טכנולוגיים.

מאי - 10 - 2012

יממה לאחר שוועדת הכנסת הודיעה על תחילת המכרז לערוץ המורשת ערוץ המיועד לציבור הדתי/מסורתי הודיע הבוקר יו"ר וועדת הכלכלה של הכנסת כרמל שאמה על כוונתו למשוך מהמליאה את הצעת החוק שאמורה הייתה לעבור בימים הקרובים בקריאה שנייה ושלישית ולמעשה לאפשר הוספת תקציבים ולהאיץ את תהליך הוספת הערוצים בצורה משמעותית.
הסיבה לעיכוב החוק נעוצה לטענתו של ח"כ שאמה שברצונו לשלב בחוק את כל הקשור לטלוויזיה המסחרית, שילוב פרסומות תכניי המקור,וחובות ערוץ 10.
בישיבות וועדת הכלכלה הנוגעות להרחבת מערך עידן פלוס, נוכחים בדרך קבע נציגי הערוצים השונים וכן נציגי חברות הכבלים והלוויין נציגים אלו מגובים במספר גבוה של לוביסטים כבר תקופה ארוכה מנסים לקרקע את החוק ולמנף אותו לצרכהם, טענתם נוגעות בעיקר לשידור הפרסומות וכן לעובדה שהם נאלצים לשדר הפקות מקור יקרות, כמו כן שילוב פרסומות בערוצי הממיר הדיגיטלי יפגע בהכנסותיהם, חברות הוט ויאס מנסים למזער ככל יכולתם את רפורמת הערוצים מחשש של בריחת לקוחות מסיבית לטובת הערוצים הדיגיטליים.
לפני מספר חודשים אנחנו באתר עידן פלוס צפינו את המהלך ופתחנו בעצומה (לחץ כאן) בה הבענו את מחאתנו לעובדה שוועדת הכלכלה מושפעת מנציגי החברות ומהלוביסטים אותם הם שכרו.
על אף העיכובים הצפויים באישור החוק, אין מניעה שיתווספו ערוצים נוספים, הרשות השנייה סיימה את שנת 2011 בעודף תקציבי והצפי שיו"ר הרשות מנשה סמירה שדוחף לאישור החוק ינסה לקדם את הרפורמה על אף העיכובים.

קטגוריות: כללי

השאר תגובה

עליך להיות מחובר על מנת להגיב

השירותים שלנו:
Open chat
דברו איתנו בוואטסאפ