עידן פלוס

כל המידע במקום אחד – א.ח פתרונות טכנולוגיים.

יולי - 22 - 2013

אושרו התיקונים להרחבת ערוצי עידן פלוס

התוכניות להרחבת ערוצי עידן פלוס למעשה כבר היו מונחות על השולחן עוד מימיו של שר התקשורת הקודם, ההבדל המהותי בהחלטה האחרונה נוגעת למציאת פתרונות בכל הנוגע לשילובם של שחקנים נוספים בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית. החידושים בהחלטה האחרונה מתייחסים למספר מישורים, בתחום התקציב ומימון הרפורמה הוחלט שערוץ 2 וערוץ 10 לא ישתתפו בעלות מעבר להשתתפות כיום, והמימון עבור "עלות ההפצה" יתבסס באמצעות גבייה מהערוצים החדשים שיצטרפו למערך ובאמצעות סבסוד  של אותם הערוצים במידת הצורך. בנוגע לפעילות מערך עידן+ התקבלה החלטה להפריט את ההפעלה ולאפשר לחברות מפעילות נוספות, סלקום ופרטנר להוסיף ערוצים למערך ובשלב מסוים אף לצאת למכרז ולהוציא את הפעלת הרפורמה מידי הרשות השנייה לידי חברה פרטית שתזה במכרז ותהיה כפופה לרשות השנייה.

iptv – גניזת התוכנית לטלוויזיה ע"ג קווי האינטרנט

לפני יותר משנה פרסמנו כאן באתר תחת הכותרת  "IPTV חברות הסלולר הכבלים והלוויין" על כוונת חברות הסלולר (פרטנר וסלקום) לשווק ערוצי טלוויזיה באמצעות תשתית האינטרנט, חברות הסלולר הכריזו בתקשורת על המחירים הצפויים ואף הודיעו שבחרו לשווק לציבור את הפלטפורמות ממיר דיגיטלי של חברת Comigo הישראלית ושל אריקסון השבדית. תוכניות אלו ככל הנראה נגוזו בעקבות הסירוב של חברת HOT ובזק שמחזיקות בתשתיות האינטרנט לאפשר לחברות הסלולר להשתמש בתשתית, גם הרגולטור מאז השנה שעברה לא הצליח למצוא פתרון לסוגיה זו. נדמה שכרגע הפתרון "עוקף תשתית" הוא השימוש בפלטפורמת עידן+ לצורך שיווקם של ערוצי טלוויזיה במחירים מוזלים.

IPTV

אז מה הולך להיות ומתי

מלבד הערוצים שקיימים כיום על גבי מערך עידן פלוס (2, 10, 1, 99, 23 ו-33) ויישארו חינמיים, יעלו 12 ערוצים חדשים. הקדימות לעלייה למערך תהיה של הערוצים הייעודיים הפועלים כיום (24, 9 ברוסית וערוץ הַלָא בערבית), והשאר יהיו נושאיים – כלומר רוב השידורים שלהם יעסקו בנושא מסוים, כמו טבע, ספורט או ילדים. תהיה גם אפשרות להעלות ערוץ חדשות באחד מבין הערוצים הנושאיים. הערוצים הייעודים הפועלים כיום ישתלבו  בתחילת שנת 2014 והעיקוב המרכזי בשילובם העכשווי נעוץ בעובדה שברשות השנייה עדיין לא סיימו את ההערכות הטכנולוגית להוספתם של אפיקים נוספים מעבר לשישה הקיימים כיום, אין שום סיבה הנראית לעין שערוצים אלו יתווספו ברגע שהרשות השנייה תסיים את ההערכות, אפילו עוד השנה.

 

 

קטגוריות: כללי

סגור לתגובות

השירותים שלנו:
Open chat
דברו איתנו בוואטסאפ