עידן פלוס

כל המידע במקום אחד – א.ח פתרונות טכנולוגיים.

אפריל - 14 - 2016

רבות דובר על איכויות הקליטה ברחבי הארץ וכפי שציינו לא פעם, איכות הקליטה משתנה בהתאם לקרבה למשדר הקרוב. בקומות נמוכות ובבתי קרקע הקליטה תפחת לאור העובדה שגלי המשדר מכוונים לפריסה רחבת היקף (מעיין אפקט פטרייה) ומטבע הדברים ככל שתגורו בקומה גבוהה יותר כך הקליטה תהיה טובה יותר.

כמובן שהפתרון לבעיות קליטה הוא שימוש באנטנה חזקה יותר או אנטנה חיצונית. מניסיוננו, לא פעם הוזמנו לטפל בבעיית קליטה בבניין כזה או אחר והסתבר שניתן להשתמש באנטנה המרכזית של הבניין שעודנה פעילה או שיש צורך להכשירה ולהחזירה לשימוש. בכך למעשה נפתרה הבעיה דיי בקלות ובמחיר סביר ללא צורך ברכישת ציוד יקר.

היומרות (החיוביות) שפורסמו בשנים האחרונות הנוגעות לחיסול האנטנות על גגות הבתים והעברת קליטת השידורים הדיגיטליים באמצעות אנטנה פנים דירתית אינם מדויקות. אבל לא בהכרח מדובר על כמויות האנטנות (UHF + VHF) הרבות והמסיביות שהיו מתנוססות על תרנים בגבהים מופרזים. מדובר על אנטנה צנועה אחת המספיקה לכל הבניין ומאפשרת קליטה מיטבית ללא צורך באנטנה פנימית.

אנטנת UHF סטנדרטית

אנטנת UHF סטנדרטית

התקנת אנטנה מרכזית לצורך טופס 4

בבניינים שנבנו בשנים האחרונות מחויב הקבלן בהצבתה של אנטנה חיצונית לצורך קבלת טופס 4 (טופס אכלוס). כך שאם אתם מתגוררים בבניין, רצוי לבדוק מול הקבלן או וועד הבית שאכן קיימת אנטנה ותשתית לצורך חיבור הבית לאנטנה המרכזית של הבניין. אנטנה כזו שנמצאת על גג הבניין תאפשר קליטה רציפה ואיכותית לרוב ממספר משדרים כך שבמידה ותהיה תקלה עם משדר מסוים לא יורגש שינוי והצפייה בשידורי עידן+  תימשך כרגיל.

החיבור לאנטנה המרכזית דרך ארון התקשורת הקומתי הוא פשוט יחסית, מדובר בניתוק  הקונקטור של הבית (בד"כ מספר הבית מצוין ע"ג הכבל) מהמפצל של yes/hot  וחיבורו למפצל של האנטנה המרכזית. ראה סרטון לדוגמה.

 

התקנת אנטנה מרכזית לבניין לצורך אישור איכלוס

ע"פ חוק (ת"י 799. מתקני אנטנות לקליטה משותפת- אק"ם) קבלן המעוניין להשלים את פרוייקט הבנייה ולקבל טופס 4 (טופס אכלוס) הוא מחויב בהצבתה של אנטנה מרכזית בבניין ולאפשר התחברות באמצעות ארונות התקשורת הקומתיים.

א.ח פתרונות טכנולוגיים מתמחה בהתקנת אנטנה מרכזית לצורך קבלת טופס 4, ובמתן אישורי תו תקן לצורך קבלת אישור האכלוס בבניין.

קבלני בניין / קבלני חשמל / יזמים /  וועדי בית המעוניינים להתקין (או להשמיש) את האנטנה המרכזית, מוזמנים ליצור קשר ע"מ לקבל הצעת מחיר.

 

מלאו את הפרטים במלואם, ונציג יצור אתכם קשר בהקדם

שם

עיר מגורים

טלפון :

דואר אלקטרוני (חובה)

תוכן ההודעה


 

בניינים ישנים

בבניינים ישנים יחסית נתקלנו לא פעם בתשתית פעילה, כך שאם אתם בעלי ממיר דיגיטלי וחווים בעיות קליטה רצוי לבדוק את האופציה הזו. טכנאים רבים מייחסים בטעות את סוגי האנטנות לאנטנה דיגיטלית / אנטנה אנלוגית. המושג הזה אינו קיים אנטנת UHF רגילה יכולה לעשות את העבודה הרבה יותר טוב מכל אנטנה פנימית.

במקרים שאכן יש אנטנה ותשתית פעילה רצוי להיעזר בבעל מקצוע מכיוון שהציוד הישן מצריך יותר ידע וניסיון מחיבור לתשתית חדשה.

אנטנה מרכזית לבניין - התקנה - א.ח פתרונות טכנולוגיים.

אנטנה מרכזית לבניין – התקנה – א.ח פתרונות טכנולוגיים.

 

מספר דגשים

  • טופס 4 אכן מחייב את הקבלן בהתקנה של אנטנה חיצונית, במקרים מסוימים בוחר הקבלן להתקין במקום אנטנה מרכזית, צלחת לוויין (לצידה אנטנת FM לרדיו בלבד) המכוונת ללוויין עמוס המאפשר צפייה במספר ערוצים ישראלים, הצפייה תתאפשר דרך סריקה אנלוגית בטלוויזיה. איכות התמונה לרוב היא ירודה ולשיטה זו חסרונות רבים. הסבת התשתית לצורך קליטת שידורי עידן פלוס מצריכה איש מקצוע מנוסה.
  • בבתים פרטים, בעלי תשתית לאנטנה חיצונית או לצלחת חיצונית פרטית או צלחת yes ניתן לנצל את התשתית לצורך חיבור אנטנה – ראה סרטון.
  • המידע באתר בגדר מידע כללי בלבד. ההמלצות הם לאנשי מקצוע בתחום, אין לראות בכך משום המלצות מלאות וכוללות, מידע זה אינו תחליף לבדיקה ולייעוץ של אנשי מקצוע מנוסים .

למי שמעוניין לחסוך את כל הבדיקות, האתר מאפשר להזמין נציג, ליצור קשר ולהתייעץ לצורך התקנה או חידושה של  אנטנה מרכזית.

 ליצירת קשר – לחץ כאן !

קטגוריות: כללי

סגור לתגובות

השירותים שלנו:
Open chat
דברו איתנו בוואטסאפ