עידן פלוס

כל המידע במקום אחד – א.ח פתרונות טכנולוגיים.

פברואר - 26 - 2014

yes and hot

בדצמבר 2012 פרסמנו כאן באתר פוסט בנושא : החבילה הצרה של הוט ו-יאס המחירים האמיתיים, בפוסט עצמו ציינו כי האילוצים הרגולטוריים אינם מסייעים בהפחתת המחירים בפועל ובשיטה בה המחוקק מנסה לאלץ חברות מסחריות למכור בפחות, התוצאה תהיה הפוכה ולא אפקטיבית. ואכן התוצאה לא איחרה להגיע והמהלך  ניכשל כישלון חרוץ.

לקחים לא הופקו, ובהמשך למהלך הקודם, בשבוע האחרון שוב אילץ המחוקק את חברות הכבלים והלוויין להוריד מחירים ולהציע חבילות ערוצים במחירים "זולים" של 120 ש"ח. ואכן המחיר הראשוני זול יותר בהשוואה לפעם הקודמת וחבילת הערוצים מתיימרת להיות עשירה יותר.

אך מה שאולי קצת שכחנו הוא העובדה שחברות HOT ו yes בראש ובראשונה הם עסק כלכלי לכל דבר ועניין ובאופן לגיטימי מנסים להימנע ולגמד ככל שניתן את ההפסדים, וזאת תוך ניפוח מחירים ויצירת חבילות אנמיות שאינם מתאימות לרוב הציבור.

חבילה צרה מחיר יקר

משיחות שקיימנו עם נציגי חברות הכבלים והלוויין מסתבר שהמחיר הוא אינו סופי ועדיין נאלץ לשלם סכומי כסף נוספים, בחברת yes, ממיר HD יעלה את התשלום החודשי ב25 שקלים בחודש ובחברת הוט, המחיר לממיר HD יהיה  בתוספת 36 שקלים בחודש. בבית עם 2 עד 3 טלוויזיות התוספת רק עבור הממירים הופכת את המחיר לפחות אטרקטיבי, מה שעלול לגרום לנציגי החברות לפנות אליכם בהצעה מפתה למסלולים חלופיים ושמנים יותר, בתוספת כספית כמובן.

במסלולים עצמם חברת yes מציעה לבחירה 3  חבילות : ילדים, ספורט והעשרה, בכל החבילות אין ערוצי סדרות וסרטים ואם בחרת דווקא את חבילת הספורט תצטער לשמוע שאת ערוצי הפרימיום המעניינים (ספורט 5, EXTREME, 5 פלוס, SPORT TRACE) אתה תראה רק לאחר שתיפרד מעוד 61 שקלים.

חברת HOT מציעה 2 חבילות לבחירה, ספורט או ילדים וגם שם החבילות דלות, חבילת הילדים לא כוללת את ערוץ הילדים (!!??!!) וחבילת הספורט לא כוללת את ערוצי הפרימיום. במידה ותהיו מעוניינים בערוצים נוספים תאלצו להיפרד בממוצע של 35 ש"ח נוספים לכל ערוץ.

לסיכום

כפי שציינו בפעם הקודמת:

בימים אלו עידן פלוס הינה האלטרנטיבה היחידה שמציעה חבילת ערוצים בחינם ללא צורך להסתכן או להוציא סכומי כסף מיותרים, לא ברור כיצד החבילות הצרות ישרדו לכשיגיע הרגע בו מספר הערוצים בממיר הדיגיטלי של עידן פלוס יעבור את כמות הערוצים הנמכרים בתשלום במסגרת החבילה הצרה של HOT ויאס. אילוץ החברות למכור חבילות צרות בעידן בו הן מפסידות כספים הוא מיותר, במידה והמדינה תשכיל לעשות ותעודד את הרפורמה החינמית של עידן+ ע"י הוספתם של ערוצים לא מן הנמנע ששוק הטלוויזיה הרב ערוצית כמו בכל תחרות עסקית בריאה יישר קן ויוריד מחירים באופן טבעי ללא אילוצים ריגולטוריים מיותרים.

בתחרות עסקית התערבות הרגולטור מיותרת וצריכה להתבטא בעידוד התחרות והכנסת שחקנים נוספים לזירה, הורדת המחירים צריכה להיות כחלק מתחרות בריאה וטיבעית.

הרפורמה של השר הקודם משה כחלון בתחום הסלולר יכולה להעיד  על הדרך הנכונה להורדת המחירים ולמתן שירותים רחבים וטובים במחירים שפויים. הניסיון לכפות סוגי חבילות על חברות הכבלים והלוויין נועדה לכישלון, אם הרגולטור החליט להתערב באופן חריג התערבותו הייתה צריכה להתמקד ברעיון של לשלם על-פי בחירה ויכולת , כלומר, הלקוח מקבל את התפריט ובוחר מה הוא מזמין, לקבל ולשלם בעל כורחנו על חבילות וערוצים שאין לנו בהם צורך אינו הפתרון.

 

 

קטגוריות: כללי

סגור לתגובות

השירותים שלנו:
Open chat
דברו איתנו בוואטסאפ