עידן פלוס

כל המידע במקום אחד – א.ח פתרונות טכנולוגיים.

אוקטובר - 27 - 2014

איוש תפקיד שר התקשורת אינו פשוט, בייחוד כאשר קודמך בתפקיד הוא משה כחלון, מוביל מהפיכת הסלולר, אף-על-פי כן שר התקשורת הנוכחי גלעד ארדן הראה שגם בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית בישראל יש הרבה לשנות, ואכן בימים אלו אמצעי התקשורת מלאים בכתבות ואזכורים לשינויים הציפויים בקרוב בתחום התקשורת שמטרתם העיקרית להטיב עם הצרכן. יישום פעולות אלו וגיבושם לכדי ביצוע "הלכה למעשה בשטח" לא היו מתגבשים לכדי בשלות אילולי שיתוף הפעולה המוצלח והפורה בין הרשות השנייה והעומד בראשה המנכ"ל שי באב"ד לבין משרד התקשורת.

את השינויים הצפויים להתרחש כבר בחודשים הקרובים ניתן לחלק לשלושה מרכיבים עיקריים:

 

הוספתם של ערוצים נוספים למערך עידן+

אם עד היום אחד מהגורמים המרכזיים להוספתם של ערוצים נוספים היה נושא המימון, אז ממש בימים אלו משרד האוצר הסכים להעביר כ-12 מיליון שקלים שייעודם לתפעול השוטף של מערך עידן פלוס מורחב. בעקבות מהלך זה ערוצים שסירבו בעבר להצטרף ( ערוץ 9 לדוגמה) מסיבות כספיות, יוכלו לעשות זאת במימון המדינה. המשמעות היא שערוצים כמו : ערוץ המוזיקה 24,  ערוץ 9  ברוסית, ערוץ הלא בערבית וערוץ 20 החדש יצטרפו כבר בגל הראשון וע"פ הצהרת שר התקשורת זה ייקרה ממש עד סוף השנה.

לאחר הוספתם של ערוצים אלו מתכוונים במשרד התקשורת להוציא מכרזים לצורך שילובם של ערוצים נושאיים/נישתיים יותר כגון: ספורט,סרטים ילדים ועוד.

 

עידן פלוס ע"ג האינטרנט

הצעת השר ארדן לשידור ערוצי עידן פלוס גם באינטרנט אושרה אתמול (26/10/14) פה אחד בוועדת השרים לחקיקה. להצעת החוק חשיבות גדולה לאור העובדה שבקרוב יורחב מערך עידן+ ויתווספו עליו ערוצים נוספים. בהודעה לתקשורת צוטט השר ארדן: "כדי להגביר את התחרות ולשבור את הדואופול של הוט ויס,נאפשר את שידור הערוצים בחינם גם באינטרנט ובכך נעודד חברות תקשורת להיכנס לתחום הטלוויזיה הרב ערוצית להתחרות בכבלים ובלווין" ההצעה שתאושר בכנסת תכלול גם הקלות שונות להעלאת ערוצים חדשים למערך עידן פלוס שישודרו באמצעות האינטרנט הביתי.

ללא ספק מדובר בצעד משמעותי וחיוני, שיהווה קפיצת מדרגה בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית. עד אז, על משרד התקשורת לחתור ולשבור את דואופול בזק-הוט ולהמשיך לעודד הצטרפותם של חברות נוספות כמו  IBC, שהכריזה השנה על רשת הסיבים Unlimited  אשר תציע קצבי העלאה והורדה במהירויות שכמותן טרם נראו בארץ. עד אז  וללא תחרות בריאה, לא בטוח שעם האינטרנט הביתי העכשווי נצליח לצפות בשידורים חיים באיכות טובה שלא לדבר על איכות HD.

 

סלקום תציע עידן+ משולב שירות VOD

ע"פ ההצהרות בכוונת החברה להיכנס כשחקן שלישי ולהתחרות בחברות הכבלים והלוויין והיא תחל להציע שירותי טלוויזיה המבוססים על תשתית האינטרנט.  לאור בעייתיות מהירויות הגלישה כיום (כפי שציינו בסעיף הקודם), שידורי אינטרנט של ערוצים בעלי אחוזי צפייה גבוהים כמו ערוץ 10 וערוץ 2 עלולים להעמיס על רוחב הפס ולכן הוחלט כי שידורי עידן פלוס ימשיכו להיקלט באמצעות אנטנה. למי שעקב אחרי הדיווחים כאן באתר בחודש מאי השנה, ראה כי כבר דיווחנו על כך שסלקום מנדבת את אתריה השונים ברחבי הארץ לצורך הצבתם של משדרי עידן פלוס במגמה לשפר את הקליטה.  למרות פעולות אלו עדיין יש אזורים ברחבי הארץ שהקליטה בהם אינה מיטבית. ע"פ הערכתנו במקומות אלו שידורי עידן פלוס ישודרו באמצעות האינטרנט או שסלקום תאלץ להתמודד עם בעיות הקליטה בדרך הישנה והטובה באמצעות התקנת אנטנה.

סימני שאלה רבים יש סביב המחיר הסופי של השירות. למרות ההערכות סביב  ה-100 ש"ח, עדיין לא ברור כמה יעלה הממיר (אם בכלל) וכמה תעלה ההתקנה והתשתית, האם יש צורך לשדרג את מהירות האינטרנט או מה יהיה המחיר אם יש לי כמה נקודות טלוויזיה בבית. הערך המוסף של השירות יהיה ה VOD שלא ברור מה הוא יכיל.

גדי מירושלים כתב בתגובה לפרסום בכלכליסט " לא מבין בשביל מה לשלם 100 ש"ח לספריית VOD באינטרנט במיוחד כאשר האינטרנט הוא גם ככה ספריית VOD ענקית בחינם. דרך אגב, גם אירועים בשידור ישיר כבר מזמן קיימים באינטרנט ואת זה אומר אחד שכבר שנתיים צופה כך בכל השידורים של ליגת העל."

 

 

קטגוריות: כללי

סגור לתגובות

השירותים שלנו:
Open chat
דברו איתנו בוואטסאפ