עידן פלוס

כל המידע במקום אחד – א.ח פתרונות טכנולוגיים.

ינואר - 29 - 2016

בשקט ובלי הרבה רעש עשרות אלפי ישראליים בוחרים לצרוך את הסרטים והסדרות האהובים עליהם באמצעות רשת האינטרנט. אם עד לפניי כשנה היה צורך לעשות זאת בצורה מסובכת ומסורבלת באמצעות תוכנות ואתרים מפוקפקים, כיום באמצעות פלטפורמה חדשה/ישנה המכונה קודי (kodi) ניתן לצפות בתכנים האהובים עליכם בלחיצת כפתור מבלי להוריד, להעתיק, לצרוב, להדביק כתוביות ושאר ירקות.

למעשה, מדובר בפלטפורמה המותקנת לרוב ע"ג סטרימר (מזרים מדיה) המחובר לטלוויזיה ולאינטרנט הביתי. פלטפורמת קודי מנגישה בצורה ידידותית ופשוטה תוכן הנמצא כבר באינטרנט כגון : סרטים, סדרות, תוכניות ילדים, ערוצים חיים ועוד. היתרון הנוסף הוא שמדובר בתוכן מותאם אישית, כך שאם אתם מעוניינים בתוכן עם כתוביות או תוכן דובר עברית, הוא כבר יחכה לכם שם זמין ומוכן. לילדים והורים מדובר באוצר של ממש. כמות התוכן הוא בלתי מוגבל ומיוצר באופן אוטומטי.

kodi_about

מה אומרים המתחרים

מבלי להיכנס לסוגיית משפטיות/חוקיות בדבר צפייה בתוכן אינטרנטי, במבחן התוצאה, אלפי ישראליים, שבחרו להפסיק ולשלם תשלום קבוע לחברות הכבלים והלוויין, צורכים בצורה זו את התוכן האהוב עליהם. חברות הכבלים והלוויין, שמודעות לתופעה, משקיעות לאחרונה יותר בתחום ה-vod ובהשקת ממירים חדשים מרובי תכונות.

לעומת זאת, בסלקום tv יצאו בקמפיין מסיבי הרומז על חסרונותיו של הקודי אל מול השירות שהם מציעים. בקמפיין ניתן לראות את "משיח", הבחור הנלעג מהפרסומות, שמנסה לחבר אצלו במטבח מערכת שתייה מקרטעת ורועשת "למים חמים וקרים". בפרסומת הוא מציין שכל נוזל הוא מזרים בצורה שונה כשברקע המערכת שהוא בנה רועדת ומקרטעת. לקראת סוף הפרסומת הוא מצהיר (שמאחוריו כל המערכת שהוא בנה קורסת) ש"לחופש אין מחיר…שאת אדון לעצמך" (לצפייה בפרסומת המלאה).

ההצהרה של סלקום היא שאצלם המערכת היא אחידה ויציבה. כמובן שהם לא מזכירים את העובדה, שהתוכן בסלקום tv מפוצל לשידורי עידן פלוס, הנקלטים באמצעות אנטנות ובשידורי vod המשודרים ע"ג האינטרנט הביתי. דבר לא פשוט לכשלעצמו כאשר מדובר במגבלות של קליטת שידורים או מהירות אינטרנט איטית. בהצצה קצרה בדף הפייסבוק של סלקום tv ניתן להתרשם מתגובות הגולשים על בעיות רבות ומגוונות ועל כעס רב מצד לקוחות השירות.

13_(Large)

משיח עם המערכת המקרטעת – צילום: יח"צ – ערוץ יוטיוב

 

אם מישהו עדיין זוכר את ההשקה הרועשת של TAKE שמציעה ממיר דיגיטלי משולב vod, הוא אולי לא שם לב לעובדה שהממיר של החברה הוא למעשה סטרימר (דיי חלש), שמאפשר להתקין על-גביו את פלטפורמת קודי ולמעשה להינות מ-2 העולמות.

החברה שהכי הגדילה לעשות היא חברת בזק המציעה סטרימר מסובסד ללקוחות ה-100 מגה שלה, כאשר אותו המכשיר משווק גם בחברת באג ומציע בין היתר את פלטפורמת קודי מותקנת מראש.

עד כמה זה מתאים

על אף קלות השימוש בפלטפורמת קודי, המערכת אינה חפה מתקלות. ישנן תקלות הנובעות לרוב מהתקנה לא מוצלחות, מהירות אינטרנט או תוכן שהוסר או הוחלף. המערכת עצמה יודעת להתעדכן בצורה אוטומטית, אך לפעמים יש צורך בהתעסקות קלה בטרם התחלת השידור. אם אין לכם מעט ידע טכנולוגי בסיסי (תחשבו על סבא וסבתא) המכשיר אינו יתאים לכם.

עידן פלוס – ניתן באמצעות פלטפורמת הקודי לצפות במאות ערוצים חיים מהארץ ומהעולם כמעט בכל שפה. החיסרון הוא בערוצים הישראליים, בעיקר ערוץ 10 וערוץ 2 (ערוץ 1 משודר בhd) שאינם משודרים באיכות מספקת לטעמם של חלק מהצופים. כמובן שלצורך כך  ניתן לרכוש בעלות חד פעמית ממיר דיגיטלי כמוצר משלים.

 

לשאלות,הזמנות ובירורים ניתן לפנות אלינו דרך דף צור קשר.

קטגוריות: כללי

סגור לתגובות

השירותים שלנו:
Open chat
דברו איתנו בוואטסאפ