עידן פלוס

כל המידע במקום אחד – א.ח פתרונות טכנולוגיים.

דצמבר - 29 - 2014

לאחר תקופה ארוכה של הכנות, החליטה חברת סלקום לחשוף היום את השירות החדש שלה שייקרא "סלקום TV", שאמור להתחרות בטלוויזיה של חברות HOT ו-YES. למעשה, סלקום נכנסת לתחרות לא בנקודת הפתיחה לה היא ייחלה. ההמתנה הארוכה להשקת השירות הייתה בין היתר לצורך פתירת חסמים רגולטוריים, בסיוע שר התקשורת לשעבר גלעד ארדן, שהתכוון להרחיב את ערוצי עידן פלוס ולקדם חקיקה בנושא צפייה בשידורי עידן פלוס באמצעות האינטרנט. לאור פיזור הכנסת, כאשר לא ידוע מתי נושאים אלו יעלו שוב על שולחן הממשלה, החליטה כאמור חברת סלקום להשיק את השירות החדש ולהילחם בדואופול שנשלט כיום ע"י חברות הכבלים והלוויין, המחייב את הצרכן לשלם אלפי שקלים בשנה עבור ערוצים ושירות שאין בהם כל צורך.

השר גלעד ארדן, לשעבר שר התקשורת: "כל עם ישראל חיכה ליום הזה. אזרחי מדינת ישראל משלמים מחיר יקר מדי עבור הטלוויזיה."

השר גלעד ארדן היום בהשקה (צילום: idanplus.tv)

השר גלעד ארדן היום בהשקה (צילום: idanplus.tv)

 אז מה כולל השירות ?

"סלקום TV" תפעל באמצעות טכנולוגיית Internet Protocol Television – IPTV, המאפשרת צפייה בתכנים באמצעות תשתית האינטרנט הביתית. כמו כן, הממיר של סלקום מאפשר חיבור לאנטנה (כלולה) וקליטת ערוצי עידן פלוס שישולבו בפלטפורמה של הממיר. הלקוח יוכל לבחור לצפות בשידורים החיים של עידן פלוס או בשידורים מוקלטים – VOD.  סלקום מציעה סרטים וסדרות כדוגמת : אלפא האוס, העונה החדשה של בית הקלפים, שובר שורות סדרת ההמשך של "שובר שורות" ועוד. ניתן לצפות במרתון סרטים, הופעות חיות, הקלטות נבחרות מתחום הספורט או צפייה בחלק משידורי ערוץ 5. הממיר עצמו בעל יכולות סטרימינג והקלטות, גלישה באינטרנט ועוד.

חסרונות

אם נתעלם מהחיסרון המרכזי הנעוץ בעובדה שמדובר באחת החברות המושמצות ביותר, שגבתה מלקוחותיה בעבר אלפי שקלים בשנה עבור שירותי סלולר ואם נניח לרגע שהחברה החליטה לחזור בתשובה, עדיין, ישנן נקודות לא ברורות שבשלב זה ראוי לתת עליהם את הדעת ולאור מקרה עבר, ראוי לבדוק היטב את האותיות הקטנות.

מחירו של הממיר יעלה 99 ש"ח לחודש ועדיין לא ברור כמה תהיה התוספת עבור ממירים נוספים, במידה וישנן טלוויזיות נוספות בבית. סלקום גם תחל להציע חבילת טלויזיה משולבת סלולר. החבילה תכלול ממיר + 3 קווי סלולר במחיר של 198 שקל. שידורי ערוצי עידן פלוס עצמם הם בחינם (למעט עלות הממיר) כך שלשלם 99 ש"ח בחודש עבור ערוצים מוקלטים, למי שיודע למצוא היום הכל באינטרנט, זה עדיין הרבה כסף בשנה.

קליטה – במהלך ההשקה בחר מנכ"ל סלקום להתמקד בשירותי ה-VOD ופחות בערוצי עידן פלוס ובנושא איכות הקליטה, נושא המעסיק אלפי צופי עידן פלוס המחוברים לשירות. מבדיקה שטחית במקום הבחנו שסלקום החליטו במהלך ההשקה להתחבר לאנטנות ברזל חיצוניות (ולא לאנטנה הסטנדרטית שמגיעה עם הממיר). השאלה שנשאלת היא- מי ישלם עבור התקנת אנטנה במידה והדבר יידרש? כמו כן, שירות ה-VOD יעברו באמצעות האינטרנט הביתי, וכאן השאלה שנשאלת היא- האם יהיו לקוחות שיצטרכו לשלם תשלום נוסף (ספק+תשתית) עבור הגדלת נפח מהירות הגלישה ?

אנטנת ברזל בהשקה של סלקום

אנטנת ברזל בהשקה של סלקום  (צילום: idanplus.tv)

התקנה – התקנת הממיר כפי שמסר המנכ"ל בכנס ההשקה הנה פשוטה, כך שאת הממיר עצמו יאסוף הלקוח מהסניף הקרוב לביתו ויתקין אותו בכוחות עצמו. לקוח שיהיה מעוניין בטכנאי יצטרך לשלם בנפרד. עדיין לא ברור אם הלקוח יצטרך לשלם על ביקור טכנאי במידה ויתגלו תקלות בהמשך.

 

 לסיכום

מדובר בצעד חשוב ומשמעותי שכבר עכשיו משפיע על חברות הכבלים והלוויין, שנכנסו לכוננות ספיגה והחלו לשדרג את שידורי הVOD. לא מן הנמנע שנשמע על מבצעים נוספים מצידם. כמו כן, גולן טלקום רמי לוי ואורנג' כבר הודיעו על כוונתם להיכנס לשוק הטלוויזיה ומן הסתם ממתינים לראות כיצד סלקום תנגוס בשוק הטלוויזיה, אך האם מדובר במהפכה בדמות מהפיכת הסלולר? ספק רב!

קטגוריות: כללי

סגור לתגובות

השירותים שלנו:
Open chat
דברו איתנו בוואטסאפ